۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۰۱۰۹۶
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

دادگاه ویژه و حفظ حرمت و جایگاه روحانیت/ به نام عدالتخواهی، به کام دشمن

دادگاه ویژه و حفظ حرمت و جایگاه روحانیت/ به نام عدالتخواهی، به کام دشمن
استاد حوزه با بیان اینکه باید خرسند باشیم که روند قضایی اسلامی در جامعه پیاده شود، گفت: تلاش دادگاه ویژه روحانیت، حفظ حرمت و حریم جایگاه روحانیت است.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش دادگاه ویژه روحانیت در مصون سازی حوزه و مراقبت از نفوذ و انحرافات فکری و اخلاقی پرداخت و گفت: اگر فردی ادعا و دعاوی حقوقی علیه شخص طلبه داشته باشد، باید با حفظ حرمت طرفین این ادعا در دادگاه ویژه روحانیت مورد بررسی قانونی و حقوقی قرار گیرد.

وی فلسفه وجودی دادگاه ویژه روحانیت را حفظ حرمت و حریم جایگاه روحانیت دانست و افزود: بنده از برخی اعضای دادگاه ویژه شناخت کامل دارم که افرادی متشرع، قانون‌مند، قانون مدار و قانون فهم هستند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه تمام تلاش دادگاه ویژه روحانیت حفظ حرمت و صیانت از لباس روحانیت و حقوق علما است، اظهار کرد: افرادی که این روزها نام آنها در فضای مجازی یا برخی روزنامه ها مطرح شده، شاکی خصوصی در جهت توهین، افترا، نشر اکاذیب، سرکشیدن در زندگی خصوصی افراد و برملا کردن زندگی خصوصی شخصیت های نظامی و کشوری در پرونده آنها وجود دارد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تصریح کرد: هرچند این افراد در برخی موارد شکایت تبرئه شدند، اما در مواردی نیز محکوم شدند و عدالت به درستی در حق آنها اجرا شده است.

حجت الاسلام سلیمانی با انتقاد از عملکرد جریان به اصطلاح عدالت طلب، گفت: جریان های به اصطلاح عدالت خواه که به برملا کردن اطلاعات و زندگی خصوصی شخصیت های نظام می پردازند، باید بدانند که برخی از این موارد افشاگری ریشه در طراحی بیگانگان دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از هر مسأله و بهانه ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی سوء استفاده می کنند، افزود: دولت سیزدهم از دیپلماسی قوی و فعالی برخوردار بوده و با کشورهای همسایه تعاملات اقتصادی و سیاسی خوبی بر قرار کرده، اما برخی داخلی ها از روی آگاهی و عامدانه به تخریب دستاوردهای این تعاملات می پردازند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: برخی نیز بدون آگاهی و اطلاعات کافی درباره پرونده جریان به اصطلاح عدالت خواه به انتقاد از دادگاه ویژه روحانیت می پردازند، اما هیچ گونه نقد و انتقادی به افرادی که به ترویج طاغوت خواهی در فضای مجازی می پردازند، مطرح نمی کنند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد دادگاه ویژه روحانیت در حفظ و صیانت از حقوق قشر روحانیت، خاطرنشان ساخت: اگر فرد روحانی شاکی خصوصی داشته باید دادگاه ویژه روحانیت این ادعا را مورد بررسی قرار دهد، اما نباید در روند دادرسی به فرد ظلم و حقی ضایع شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: عدالت اسلامی این امر اقتضا می کند دعاوی حقوقی هر فردی حتی شخص روحانی مورد بررسی قرار گیرد، اگر این ادعا درست نبود فرد تبرئه شود و اگر هم این ادعا صحیح بود با عدالت با آن فرد برخورد شود، از این رو نباید از این امر شاکی باشیم که چرا حکم الهی در مورد شخصی اجرا شده است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه باید ما از این امر خرسند باشیم که روند قضایی سالم، اسلامی و عدالت محور در جامعه پیاده شود، گفت: از اعضای دادگاه ویژه روحانیت می خواهیم در صدور احکام خود بسیار دقت داشته باشند که حق و حقوق فردی از بین نرود و احکام عادلانه صادر کنند.

ارسال نظرات