۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۰۱۱۳۵

راه‌اندازی مرکز فرهنگی خانواده در نیروی انتظامی

راه‌اندازی مرکز فرهنگی خانواده در نیروی انتظامی
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: در بحث ارائه خدمات مشاوره از حضور کارشناسان و مشاوران متخصص و مطرح کشوری بهره‌مند می‌شویم و با استفاده از حضور مشاوران فوق اتاق فکر ویژه‌ای را برای مباحث مشاوره‌ای تشکیل داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد:

قدم اول مهمی که بنده برداشتم ایجاد و راه‌اندازی سازمان یا مرکز فرهنگی خانواده در نیروی انتظامی بوده است و خوشبختانه در حال حاضر هم اکنون هم در مرکزیت نیروی انتظامی و ستاد فرماندهی کل و هم در سطح استان‌ها شبکه‌ای گسترده از مراکز فرهنگی خانواده فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در گام بعدی همزمان با ایجاد ساختاری به نام مرکز فرهنگی خانواده، در شهر مقدس قم ۳۰ نفر از روحانیون مختص مشاوره خانواده به مجموعه‌ اضافه شدند و مشاوره‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی همچنین تاکید کرد: در بحث ارائه خدمات مشاوره از حضور کارشناسان و مشاوران متخصص و مطرح کشوری بهره‌مند می‌شویم و با استفاده از حضور مشاوران فوق اتاق فکر ویژه‌ای را برای مباحث مشاوره‌ای تشکیل داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی در ادامه یادآور شد: پس از بررسی‌های گسترده و متعدد به این نتیجه رسیده‌ایم که ما در بخش مشاوره صحیح و کارآمد و دسترسی به مشاوران زبردست مشکل داریم و از این رو برنامه راه‌اندازی مراکز فرهنگی خانواده را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با اشاره به برگزاری مصاحبه با حضور ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز برای فعالیت مراکز فرهنگی خانواده، خاطرنشان کرد: افرادی که در مصاحبه مربوطه قبول شدند، در دوره‌های مختص مشاوره شرکت کردند و در سایر استان‌ها فقط به ارائه مشاوره به خانواده‌‌های پرسنل ناجا مشغول هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی همچنین اضافه کرد: من دست رؤسای محترم را بازگذاشتم تا با استفاده از حضور روانشناسان و مشاوران مطرح در استان‌ها، جلسه اول مشاوره را رایگان برای مراجعان محاسبه کنند تا افراد با دیدن تأثیر بهره‌‌مندی از فواید مشاوره در جلسات بعدی و سایر موضوعاتی که نیازمند مشاوره هستند، استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی تصریح کرد: با توجه به اثرگذاری ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در آینده مراکز مشاوره ناجا و همچنین مراکز فرهنگی خانواده با یکدیگر تجمیع خواهند شد و خدمات جامع تری را در حوزه مشاوره ارائه خواهند داد.

ارسال نظرات