۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۰۱۱۶۹
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

فرصت‌های هیات برای تبدیل شدن به کانون جهاد تبیین/ دولت برای احیای اقتصاد تلاش کند

فرصت‌های هیات برای تبدیل شدن به کانون جهاد تبیین/ دولت برای احیای اقتصاد تلاش کند
امام جمعه قم الزاماتی را برای تبدیل هیات به کانون جهاد تبیین برشمرد و گفت: دشمن شناسی، حفظ شؤون مذهبی در عین هنرمندی و شبکه سازی اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با اشاره به آیه چهلم سوره توبه در یادآوری نصرت پیامبر گرامی اسلام گفت: یکی از راه‌های دشمن برای ضعیف کردن یک جامعه، کاهش اعتماد به نفس مردم است که دشمن چنین نمود می‌کند که خاطره‌ها، داشته‌ها و توانایی‌های آن ملت گرفته شود و تحقیر گردند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن مناسبت دهه فجر ادامه داد: بازگشت پیروزمندانه امام راحل و استقبال تاریخی مردم از امام خمینی یکی از مناسبت‌های دهه فجر است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل عنوان کرد: ایشان به چند چیز ایمان و باور داشت؛ هم به هدف، هم به راه و هم به ملت خود و همین موجب شد امام به آن چیزی را که در مراحل زندگی خود بیان کرده بود، عمل کند.

وی در توضیح وظایف مردم و مسؤولان در دهه فجر ادامه داد: مردم عزیز ما باید با حکومت فاسد پهلوی و قیام مردمی که برای براندازی این رژیم شاهنشاهی با نثار جان و مالشان موجب استقرار نظام جمهوری اسلامی در مقابل قدرت‌های مستکبر جهان شدند، یاد کنند؛ البته در مقابل مسؤولان و مردم نیز برای تحقق شعارهای سالی که رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند، تلاشی مضاعف داشته باشند.

امام جمعه شهر مقدس قم یادآوری وظیفه شرعی دولت، مردم، بازار و انصاف را پراهمیت دانست و اظهار داشت: دولت ما نباید از مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی‌های سرسام آور مردم غفلت نماید؛ هرچند که در صحبت‌ها و اظهارنظرها از این مشکلات سخن به میان می‌آید؛ اما در عمل باید گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی افزود: ذخیره کالاهای اساسی مردم در کشور به میزان خوبی وجود دارد، ولی باید این کالاها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و چاره کار این است که بسته‌های معیشتی به همراه کنترل تورم و تنظیم و نظارت در بازار با قاطعیت دنبال شود.

آیت الله سعیدی ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از ذاکرین و مادحین ابراز داشت: رهبر انقلاب در این دیدار با تجلیل از شخصیت بزرگ و بی‌نظیر حضرت فاطمه زهرا، دو ویژگی جامعه فاطمی ایران را بر شمردند و بحث مستوفی پیرامون جایگاه هیئت‌های مذهبی ارائه کردند.

وی ادامه داد: فرمایشات رهبر انقلاب در تعمیق معارف اهل بیت در میان هیئت‌های مذهبی، بسیار راهگشاست.

امام جمعه شهر مقدس قم ذات هیئات مذهبی را یک هسته مقاومت جهت احیای امر اهل بیت و کانون جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی وظیفه انسجام میان امت و امامت را دارند که باید با ایجاد بستر روشنگرانه، بصیرت افزا و جذاب برای جوانان عاشق اهل بیت به صیانت از باورها و ارزش‌های جامعه جهت مقابله با جنگ نرم، بپردازند.

وی ادامه داد: باید جذب جوانان همراه با نوآوری، ابتکار، خلاقیت، نشاط و با توسل به اهل بیت جدی گرفته شود و برای آن برنامه ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

آیت الله سعیدی الزاماتی را برای تبدیل شدن هیئت به کانون جهاد تبیین برشمرد و عنوان کرد: دشمن شناسی و شناخت مکر و فریب دشمنان در برابر شبیخون فرهنگی، انحراف‌های اعتقادی، تضعیف باورها، ارزش‌ها و ترویج سبک زندگی غربی، اولین الزام تبدیل شدن هیئت به کانون جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: الزام دوم این است که هیئت‌های مذهبی که در ذات‌شان هنرمندی نهفته است، ضمن تأکید بر ضرورت جلوه‌های جذاب هنری، از لحن، صدا، آراستن هیئت و سبک مداحی، ضوابط اخلاقی، فقهی و شأن مذهبی هیئت رعایت گردد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، مداحی، موسیقی پاپ نیست!

امام جمعه شهر مقدس قم ارتباط مستمر با افراد هیئت را الزام سوم تبدیل شدن هیئات مذهبی به کانون جهاد تبیین دانست و توضیح داد: خدمت‌های اجتماعی بی‌منت، سرکشی به مؤمنان مرتبط با هیئت و توسعه خدمت از طریق شبکه سازی اجتماعی در میان مردم موجب شود که جایگاه هیئت عزیز و بلند آوازه شود.

وی ادامه داد: الزام چهارم نیز توزیع جزوه‌های معرفتی و دعوت از سخنرانان فاضل و جذاب به همراه موعظه‌های بصیرتی سیاسی است که ما باید فرصت را مغتنم بشماریم و در مناسبت‌های خاص حداکثر بهره برداری را در ایام الله داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اهمیت حضور هیئت‌های مذهبی در فضای مجازی گفت: تبلیغ هیئت در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات و حساسیت‌های موجود در فضای مجازی به همراه پایش و رصد مستمر آن کمک می‌کند که ضمن آسیب شناسی، نقاط ضعف خود را برطرف کند و زمینه سوء استفاده دشمنان را بگیرند.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه به تأثیر گذاری مردم قم در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف انقلاب اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر کشور مردم پس از اقامه نماز جمعه در مصلی، بر ستمگران جهانی علیه ائتلاف شوم متجاوزان سعودی و اماراتی شعار می‌دهند و حمایت خودشان را از مردم یمن اعلام خواهند کرد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات