۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۰۱۱۹۹
حجت الاسلام والمسلمین روحانی:

گسترش پدیده سگ بازی در جامعه مایه تأسف است

گسترش پدیده سگ بازی در جامعه مایه تأسف است
قم ـ حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز پدیده سگ بازی در جامعه در حال گسترش است و مایه تأسف می باشد و گاهی تا ده میلیون تومان هزینه نگهداری این سگ است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه طلاب و فضلای بابلی مقیم قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: قریب به سه هزار طلبه در زمان سعیدالعلما در حوزه علمیه بابل مشغول به تحصیل بوده اند و این تعداد در تاریخ ذکر شده است و این شهرستان از سابقه و تاریخچه زیادی برخوردار است.

وی ابراز داشت: روحانیت در مسائل فرهنگی مسئول بوده و اگر در مقابل این مشکلات و معضلات تلاش بیشتری نداشته باشیم، تبدیل به بحران خواهد شد و هیچ نهاد، گروه و ارگانی نمی تواند موفق تر از روحانیت در این زمینه عمل کند.

امام جمعه بابل خاطرنشان ساخت: امروز روحانیت همچنان مقبول و مورد اعتماد جامعه بوده و سخن او در جامعه خریدار دارد؛ اگرچه شاید برخی از افراد به خاطر مشکلات موجود در جامعه، سخنانی را مطرح نمایند؛ اما یک طلبه و روحانی همچنان اثرگذار است و می تواند مثمرثمر باشد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) بابل بیان داشت: امروز متأسفانه ابزارهایی که در اختیار اشخاص و افراد قرار دارد تا دیانت مردم را تحت تأثیر قرار داده و آنان را از معنویت دور نماید.

سخنران این جلسه گفت: امروز پدیده سگ بازی در جامعه در حال گسترش است و مایه تأسف می باشد و گاهی تا ده میلیون تومان هزینه نگهداری این سگ است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: رشد این پدیده در جامعه نگران کننده است و باید فکر علاجی برای این مسئله کرد و به دنبال راه درمان بود؛ همچنین شاهد مسئله بی حجابی، بدحجابی و فحشا نیز هستیم و باید در این زمینه به دنبال راهکار بود و برای تولید راه حل تلاش نمود.

وی ابراز داشت: امروز آمار بالایی درباره طلاق ثبت می شود و طلاب و فضلا باید به این مسئله فکر کنند که چه باید بکنیم تا بتوانیم از این آمار کاسته و از جدایی همسران جلوگیری نماییم.

امام جمعه بابل خاطرنشان ساخت: با نگاهی موشکافانه به مسئله طلاق به این موضوع می رسیم که مسائل معیشتی دلیل اصلی طلاق ها نیست و ما خانواده های بسیاری را داریم که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی هم بوده؛ اما طلاق می گیرند و از هم جدا می شوند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) بابل بیان داشت: وجود چنین ناهنجاری هایی در جامعه، وظیفه ما را دوچندان کرده و طلاب و روحانیون را باید به تلاش بیشتر برای دستیابی به راهکارهای مناسب حرکت دهد.

سخنران این جلسه گفت: در کنار معضلاتی که بیان شد، امروز گروه های جهادی بسیاری از سوی طلاب راه اندازی شده که تلاش های بسیاری داشته و کمک های شایانی در آسیب های گوناگون دارند که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام جعفرزاده، نماینده طلاب و فضلای بابل به ایراد سخن پرداخت و گفت: فعالیت های نمایندگان طلاب شهرستان بابل به قبل از کرونا و بعد از آن تقسیم می شود و با پیگیری و دغدغه های امام جمعه محترم بابل، شناسایی مناسبی از نخبگان و اساتید شهرستان انجام شده و تاکنون چهار جلسه نخبگانی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: استارت جلسات نخبگانی از سوی شهرستان بابل خورده و با حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران، جلسات نخبگانی استان مازندران نیز در قم برگزار شده است.

نماینده طلاب و فضلای بابل ابراز داشت: خوشبختانه دو کارگروه «مشاوره و روانشناسی» و «کلام» از میان نخبگان راه اندازی شده و فعالیت های کارگروه مشاوره و روانشناسی در سطح شهرستان بابل آغاز شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان ساخت: امروز بحمدالله سرمایه های بسیار مناسبی در میان طلاب و فضلا وجود دارد که ظرفیت های بالایی داشته و می توان از آنان استفاده های مناسبی داشت.

وی بیان داشت: نمایندگان طلاب بابل در دوره هشتم قریب به 150 وام قرض الحسنه با مبلغی حدود 600 میلیون تومان برای طلاب فراهم نموده تا کمی از مشکلات بکاهیم.

نماینده طلاب و فضلای بابل اظهار داشت: همچنین قریب به یک هزار بسته حمایتی و معیشتی در بین 200 خانواده از خانواده های طلاب شهرستان بابل توزیع شده است و در کنار آن، 20 قربانی نیز انجام شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده ابراز داشت: در دو سال اول دوره هشتم، قریب به 5 اردوی خانوادگی برای طلاب و فضلا برگزار شده و خوشبختانه بازخورد بسیار مناسبی داشت و استقبال خوبی نیز انجام گرفت؛ اما شیوع کرونا ادامه این اردوها را متوقف کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در دو سال اول و قبل از شیوع کرونا، 18 جلسه عمومی، بخشی و نخبگانی برگزار شده است تا خدمت طلاب و فضلا باشیم.

ارسال نظرات