۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۰۱۲۱۷
آیت الله عبداللهی:

مجامع جهانی چشمان خود را بر روی نسل کشی در یمن بسته اند

مجامع جهانی چشمان خود را بر روی نسل کشی در یمن بسته اند
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: امروز بدترین رویدادهای بشری در یمن روی می دهد با این وجود مجامع جهانی چشمان خود را بر روی این نسل کشی بزرگ بسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار جمعی از مدیران و معاونین حوزوی استان کرمانشاه با اشاره به ظلم هایی که علیه مردم یمن می رود، اظهار داشت: یکی از ویژگی های دشمنان در عناد خود با جهان اسلام، پایان نیافتن فتنه های آنان علیه مسلمین است.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: امروز شاهد یک جبهه واحد از سوی دشمنان علیه مسلمین هستیم به نحوی که در یک زمان، دشمن در جبهه های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و... علیه مسلمین در حال نبرد و آشوب گری است.

آیت الله عبداللهی با اشاره به به ضرورت اجماع جهان اسلام برای نجات مردم یمن از دست متجاوزان سعودی، اماراتی، آمریکایی، صهیونیستی و ... گفت: متاسفانه امروز کسانی که خود را خادم خانه خدا می دانند و سالیانه از همین راه عواید بسیاری هم در بُعد اقتصادی و هم سیاسی نصیب شان می شود، کمر به قتل و عام ملت بی دفاع یمن بسته اند که این نهایت خوی وحشی گری آنان و وهابیت را می رساند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) یادآور شد: از سوی دیگر برخی از سران اسلامی به مانند سعودی ها، اماراتی ها و... به جای تلاش برای ایجاد آرامش در یمن کمر به از بین بردن این کشور بسته اند که این همان نگاه منافقان و خوارج اوایل اسلام است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از یمن بر همه مسلمین جهان واجب عینی است، بیان داشت: سالیان متمادی است که مردم یمن به صورت کامل در محاصره دشمنان و عنادورزان هستند، امروز بدترین رویدادهای بشری در این کشور روی می دهد ولی تاسفبارتر اینکه جوامع جهانی همانند حقوق بشر، سازمان ملل، شورای امنیت و ... چشمان خود را بر روی این نسل کشی بزرگ بسته اند.

آیت الله عبداللهی افزود: بی گمان اگر امروز مسلمین در بحث حقوق ملت یمن کوتاه بیایند، فردا روزی نوبت آنها خواهد رسید، مردم یمن علی رغم سال ها مبارزه علیه تروریسم و تحجرگرایی امروز در بدترین وضعیت ممکن هستند، با این حال شاهد یک سکوت مرگبار در بین سران اسلامی هستیم که این خود یعنی خودباختگی دینی و فرهنگی.

این عالم کرمانشاهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها حامی واقعی مردم بی دفاع یمن، ایران اسلامی است و در این مسیر نصرت مردم یمن، مشکلات و حاشیه های زیادی برای این نظام توسط دشمنان منطقه ای و جهانی ایجاد شده است، امروز جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی باید با تاسی از سیاست مبارزه به استکبار ایران اسلامی، راهی برای کمک به مردم ستم دیده یمن پیدا کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات