۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۰۱۴۸۶

تشریح جزییات عملیات "طوفان یمن ۳" در عمق خاک امارات

تشریح جزییات عملیات
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای به تشریح عملیات گسترده ارتش با نام طوفان یمن ۳ در عمق خاک امارات پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای عملیات گسترده ارتش در عمق خاک امارات را تشریح کرد.

یحیی سریع گفت: در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرده است و اهداف حساس در دبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: دولت کوچک امارات تا زمانی که به عنوان دست‌نشانده دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه دهد، ناامن خواهد بود.

وی بار دیگر به شهروندان اماراتی و شرکت‌ها برای دور شدن از مراکز و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر حملات یمن در مرحله آتی هشدار داد و گفت: ما در برابر تجاوزات دشمن دست بسته عمل نمی کنیم.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته، تجاوزات خود را افزایش داده است.

در مقابل، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در پی تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء و به دنبال حضور گسترده مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه واقع در شرق یمن، طی دو هفته اخیر سه عملیات گسترده موسوم به «طوفان یمن» را در خاک متجاوزان به ویژه امارات اجرا کرد و اهداف مهم و حیاتی را در عمق خاک امارات، هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده است./۹۸۸/

ارسال نظرات