۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۰۲۱۷۶
سفیر روسیه در لبنان:

تحریم‌های آمریکا موجب تزلزل ثبات سیاسی لبنان شد

تحریم‌های آمریکا موجب تزلزل ثبات سیاسی لبنان شد
روداکوف از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه جنبش حزب الله انتقاد کرد و گفت که این تحریمها، باعث تزلزل ثبات وضعیت سیاسی در داخل لبنان خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «الکساندر روداکوف» سفیر روسیه در لبنان از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه جنبش حزب الله انتقاد کرد و گفت که این تحریمها، باعث تزلزل ثبات وضعیت سیاسی در داخل لبنان خواهد شد.

روداکوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که حزب الله، بخش جدانشدنی منظومه سیاسی لبنان است و نماینده منافع قشر بزرگی از مردم این کشور به شمار می‌رود. سفیر روسیه در لبنان همچنین تأکید کرد که این جنبش، از حمایت مردمی نیز برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد، تحریمهای آمریکا علیه شهروندان و شرکتهای لبنانی به بهانه ارتباط این افراد و شرکتها با حزب الله می‌تواند به بی‌ثباتی وضعیت سیاسی لبنان منتهی شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا سه فرد و شرکت را به بهانه ارتباط با حزب الله تحریم کرد. این نهاد آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که سه تاجر لبنانی و شرکت گردشگری « دار السلام للسفر والسیاحة» را تحریم کرده است. مقر این شرکت در لبنان است.

در همین ارتباط، محمد رعد» عضو فراکسیون الوفاء للمقاومة (وابسته به حزب الله) در پارلمان لبنان تاکید کرد که ملت لبنان تسلیم اراده بیگانه نخواهند شد. رعد گفت: «آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها را به کار می‌گیرند تا بروند و برای تطمیع کشورهایی مانند امارات، ترکیه و دیگران کار کنند و به کشوری که تسلیم نمی‌شود دستور ایجاد خرابکاری در آنجا را می‌دهند و می‌گویند سیستم بانکی‌اش را نابود کنید.

وی افزود: همین امر در لبنان اتفاق افتاد. کشوری که می‌خواهد از حاکمیت خود با خون فرزندانش محافظت کند؛ اما آمریکا عزتمندی ملت لبنان را ممنوع کرده است و می‌خواهد آنها را تحقیر و تسلیم کند تا در برابر تمامی دستورات دولت آمریکا و پشت سر آن دشمن صهیونیستی سر تسلیم فرود آورند.

این عضو حزب الله ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با گرسنگی ما را از پای درآورد تا شرافت را از ما بگیرند و تسلیم اراده دشمن شویم؛ اما ما تاکید می‌کنیم کسی که می‌تواند در این رویارویی استوار بایستد، صاحب آرمان، تعهد، عزت و کرامت است.

عضو پارلمان لبنان تصریح کرد: آنچه دشمن را در کشور ما لبنان ناامید کرد، این است که بخش بزرگی از مردمش مردمی با عزت، سربلندی، مقاومت، وفاداری و اهل ایمان و فداکاری، اهل نشاط و بزرگواری و اهل دین هستند که ذلیل و تسلیم نیستند، بلکه تحمل و صبر می‌کنند.

رعد در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهند سیستم بانکی لبنان را از بین ببرند، آن را خراب کنند، زیرا این سیستم ساخته ما نیست، بلکه با اراده‌های خارجی ساخته شده و تحت نظارت خزانه‌داری آمریکا است و هیچ ریالی جز بدون نظارت وزارت دارایی ایالات متحده به بانک‌های ما وارد نمی‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات