۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۰۲۶۰۷

واکسن کرونا برای بیماران سرطانی عوارض بیشتری ندارد

واکسن کرونا برای بیماران سرطانی عوارض بیشتری ندارد
محققان گزارش می‌دهند افراد مبتلا به سرطان نسبت به جمعیت عمومی، عوارض جانبی بیشتری را از واکسن‌های کووید ۱۹ تجربه نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، به رغم استفاده گسترده از واکسن‌ها، برخی از افراد مبتلا به سرطان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این واکسن‌ها برای آنها بی خطر است یا خیر.

محققان مرکز سرطان فاکس چیس در فیلادلفیا، عوارض جانبی کوتاه مدت بیش از ۱۷۰۰ دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ را ردیابی کردند.

محققان گزارش می‌دهند که واکسن‌ های کووید ۱۹، به همان اندازه برای افراد مبتلا به سرطان بی‌خطر است، که برای افراد دیگر بی‌خطر است.

آنها پی بردند که هیچ واکنش دیگری برای افرادی که تحت درمان فعال سرطان (جراحی، شیمی درمانی، ایمونوتراپی یا پرتودرمانی) قرار می‌گیرند یا درمان را کامل کرده‌اند، پیدا نکردند.

نتایج از نظرسنجی‌های حضوری، تلفنی و آنلاین به دست آمده از افرادی که ۲ دوز واکسن را به فاصله ۳ هفته از ۱۶ فوریه تا ۱۵ می ۲۰۲۱ دریافت کرده بودند به دست آمد.

در مجموع ۱۱۸۳ نفر سابقه سرطان داشتند.

پاسخ‌دهندگان درد در محل تزریق، درد عضلانی، درد مفاصل، تب، لرز، سردرد، حالت تهوع و خستگی را با میزان مشابهی که توسط افراد بدون سرطان از آزمایش‌های بالینی اولیه گزارش شده بود، تجربه کردند.

دکتر «اریک هورویتز» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: ما دریافتیم که بیماران سرطانی در مقایسه با افراد بدون سرطان در معرض خطر واکنش غیرمنتظره نسبت به واکسینه شدن نیستند.

محققان تاکید می‌کنند لازم است بیماران سرطانی علیه کووید ۱۹ واکسینه شوند زیرا می‌دانیم که آنها می‌توانند به ویژه در برابر عفونت و عواقب آن آسیب پذیر باشند، اما برخی از افراد در مورد واکنش‌های احتمالی واکسن‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

ارسال نظرات