۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۰۴۷۷۴

واکنش مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ادعای کمبود گازوئیل

واکنش مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ادعای کمبود گازوئیل
آقای ویس کرمی گفت: میزان سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل و جایگاه‌های عرضه سوخت، بر اساس پیمایش و میزان تردد مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آقای ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه نفتِ گاز ناوگان حمل و نقل، چه باری و چه مسافری، بر مبنای پیمایش تخصیص داده می‌شود؛ یعنی هر میزان که یک خودروی دیزلی عملکرد داشته باشد، سهمیه سوخت می‌گیرد؛ روزانه ۵۲ میلیون لیتر گازوئیل بر همین اساس به مناطق عملیاتی تحویل می‌شود که برای هر استان بر اساس میزان تردد، متفاوت است.

او می‌گوید: موظف هستیم سوخت نفتِ گاز هر خودرو را بر اساس عملکردی که داشته، تامین کنیم که در کارت هوشمند سوخت آن، واریز می‌شود. تقسیم‌بندی گازوئیل در جایگاه‌ها نیز بر اساس همین پیمایش صورت می‌گیرد. ممکن است یک جایگاه سوخت، در ۲۴ ساعت دارای گازوئیل نباشد؛ اما با توجه به اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه سوخت از مجموع ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه کشور، توزیع کننده گازوئیل هستند، قطعا اگر مردم به جایگاه بعد یا قبل آن مراجعه کنند، قطعا گازوئیل وجود دارد.

آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال، میانگین مصرف نفتِ گاز (گازوئیل) در همه بخش‌ها، چه حمل و نقل و چه غیر از آن، ۷۶ میلیون لیتر بوده که حدود ۵۲ میلیون لیتر آن به حمل و نقل مرتبط می‌شود و مابقی آن در بخش‌های کشاورزی، صنعت و راه و شهرسازی استفاده شده و از مصارف نیروگاهی جداست.

آقای جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میزان مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها برای تامین پایدار برق خانگی طی زمستان امسال را هم  ۹ میلیارد لیتر اعلام کرده است.

از ابتدای سال، میانگین مصرف روزانه سوخت در مورد بنزین هم ۸۶.۶ میلیون لیتر و در مورد سی ان جی، ۲۲ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

درخواست‌ مکرر رانندگان خودرو‌های گازوئیل سوز (دیزلی) از باشگاه خبرنگاران جوان بابت پیگیری مشکل صف‌های طویل گازوئیل در جایگاه‌های سوخت، حاکی از آن است جایگاه‌های سوخت، نمی‌توانند به صورت ۲۴ ساعته گازوئیل توزیع کنند.

ارسال نظرات