۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۰۶۸۶۲

جنگ اوکراین برخورد دوگانه جامعه بین الملل با موضوع فلسطین را برملا ساخت

جنگ اوکراین برخورد دوگانه جامعه بین الملل با موضوع فلسطین را برملا ساخت
زملط در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: فلسطینیان از سیاست های دوگانه و ریاکارانه جامعه بین الملل خسته شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «حسام زملط» رئیس نمایندگی فلسطین در انگلیس، برخورد دوگانه جامعه بین الملل در قبال آنچه برای اوکراین مجاز دانسته اما همان حقوق برای فلسطینیان برای خروج از اشغالگری نظامی اسرائیل منع شده، انتقاد کرد و گفت جنگ اوکراین برخورد دوگانه جامعه بین الملل را با موضوع فلسطین ملا ساخت.

زملط در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: فلسطینیان از سیاست های دوگانه و ریاکارانه جامعه بین الملل خسته شده اند.

وی افزود: آنچه که اوکراینی ها برای دفاع از خود در برابر اشغالگری که از سوی روسیه انجام می دهند مجاز قلمداد می شود اما زمانی که به فلسطینی ها در قبال اشغالگری نظامی اسرائیل می رسد به آنها ( مردم فلسطین ) اتهام و برچسب تروریست بودن زده می شود، آنچه که جامعه بین الملل اکنون برای اوکراین انجام می دهد اما برای فلسطینیان منع شده، آنها را به خشم آورده است.

زملط گفت: بسیاری از تحریم های بین المللی تنها طی چند هفته به خاطر جنایات روسیه در اوکراین علیه مسکو اعمال شد اما طی ۷۴ سال گذشته فلسطینیان تحت استعمار، اشغال نظامی و کشتار قرار دارند، شاهد چنین موضوعی نبوده اند.

رییس نمایندگی فلسطین در انگلیس افزود: شما درحالی از کشته شدن یک زن اوکراینی خبر می دهید و ابراز ناراحتی می کنید که هر روز ما در فلسطین شاهد این امر هستیم، تنها در روز گذشته چهار فلسطینی به دست اسرائیلی ها کشته شدند که شامل کشته شدن یک پسر بچه بوده که گفته شد به دلیل اشتباه هویتی انجام شد.

اوکراینی ها مجاز به رفتن به مراجع کیفری بین المللی هستند فلسطینیان نه؟

زملط گفت: قوانین بین المللی کاملا روشن بوده و مردم فلسطین خسته از این سیاست های دوگانه هستند، اوکراینی ها به خاطر این تجاوز و اشغالگری نظامی قادرند تا به مراجع و دادگاه های کیفری و جنایی بین المللی مراجعه و شکایت کنند اما فلسطینیان از انجام چنین روند مسالمت آمیزی (از سوی جامعه بین الملل) منع می شوند.

وی افزود: آنچه که امروز در کرانه باختری و فلسطین می گذرد و شاهد اعتراض فلسطینیان و جوانان فلسطینی هستیم ریشه در اشغال نظامی از سوی اسرائیل دارد، فلسطینیان از پی گیری روند مسالمت آمیز برای پایان دادن به این اشغالگری نظامی منع می شوند.

زملط گفت: ما از لحاظ راهبردی، عدم خشونت را پذیرفته ایم اما کشورهای غربی از جمله خود انگلیس می گوید که فلسطینیان اجازه رفتن به دادگاه بین المللی جنایی را ندارند، پرسش این است که چرا اسرائیل باید فراتر از قانون باشد.

زملط در پایان می افزاید: جنگ اوکراین و برخورد جامعه بین الملل، گزینشی بودن رفتار جامعه بین الملل را (در قبال فلسطین) برملا ساخت./۹۸۸/

ارسال نظرات