۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۰۷۴۳۸

جزییات انفجار تروریستی در کابل / شهادت دستکم ۲۶ دانش‌آموز + فیلم

جزییات انفجار تروریستی در کابل / شهادت دستکم ۲۶ دانش‌آموز + فیلم
رسانه‌ها و منابع خبری از وقوع چندین انفجار در مراکز آموزشی غرب کابل در منطقه شیعه‌نشین این شهر خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع رسانه‌ای افغانستان از وقوع چندین انفجار پیاپی در آموزشگاه «ممتاز» در منطقه «قلعه‌نو» و همچنین یک انفجار در مدرسه در غرب کابل خبر دادند.

طبق این گزارش، انفجار اول در آموزشگاه ممتاز در منطقه قلعه نو غرب کابل رخ داده و  شاهدان عینی این حادثه می‌گویند که عده‌ای در این انفجار زخمی شدند.

این در حالی است که دقایقی پس از انفجار اول، 2 انفجار پیاپی در یک مدرسه در غرب کابل نیز به وقوع پیوسته است.

به گفته‌ منابع، این انفجارها لحظاتی قبل در مدرسه «عبدالرحیم شهید» رخ داده و صدای انفجارها شدید بوده و احتمالا تلفاتی نیز در پی دارد.

«خالد زردان» سخنگوی پلیس کابل ضمن تایید این انفجارها گفت: 3 انفجار مختلف در مدرسه عبدالرحیم شهید ناحیه 18 منجر به تلفات جانی هموطنان ما شده است.

وی افزود: به زودی جزئیات این حادثه اعلام می شود.

یکی از دانش‌آموزان مدرسه عبدالرحیم شهید درباره جزئیات این حادثه گفت که اساتید این مدرسه از ورود چندین تن از مهاجمان به داخل این مدرسه خبر داده‌اند.

وی افزود که دانش‌آموزان و اساتید زیادی در داخل این مدرسه گرفتار شده‌اند.

برخی منابع مدعی شدند که در این انفجار دستکم 26 دانش آموز کشته شده و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

هنوز منابع رسمی درباره آمار تلفات اظهارنظر نکردند.

واکنش سخنگوی دولت به جنایت تروریستی کابل

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتی ضمن محکوم کردن این جنایت و تسلیت شهادت دانش آموزان، نوشت: هدف قرار دادن کودکان بی گناه در ماه مبارک رمضان بار دیگر واقعیت جنایت کار تروریست ها را نشان داد. اندوه شهادت و جراحت ده ها دانش آموز افغانستانی در ماه مبارک رمضان وصف ناشدنی است.

سفارت ایران در کابل حمله به مراکز آموزشی پایتخت افغانستان را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پیامی وقوع حادثه تروریستی در منطقه غرب کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم مسلمان و روزه دار افغانستان خصوصا دانش آموزان مظلوم و بی گناه گردید را محکوم و برای قربانیان این حادثه غفران الهی و برای بازماندگان صبر از درگاه خداوند مسالت کرد.

 

تعداد بازدید : 71
ارسال نظرات