۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۰۷۸۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

۳۰ سال کار و تلاش به معنای ۳۰ سال عبادت است

۳۰ سال کار و تلاش به معنای ۳۰ سال عبادت است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام و شیعه کارعبادت است، گفت: ۳۰ سال کار و تلاش به معنای ۳۰ سال عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهرامروز در دیداربا معاون مدیرکل و ریس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان و تشکل های کارگری این شهرستان با تبریک هفته کارگر گفت: مرحوم شیخ عباس قمی می‌فرماید، همانگونه که شب قدر فضیلت دارد روز قدر نیز دارای فضیلت است.

وی به اهمیت کار در اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه کار یک نوع عبادت در فرهنگ اسلام و شیعه است، افزود: در فرهنگ اسلام و شیعه، کسی که برای عیال خود تلاش می‌کند مجاهد فی سبیله الله و مانند شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، تا عرق کارگر خشک نشده است حقوق او را پرداخت کنید و پیش از آن در رابطه با میزان حقوق کارگر به توافق برسید، چرا که اگر میزان حقوق کارگر از ابتدا مشخص نشده باشد حتی اگر بیش از حق و حقوق خود را هم دریافت کند، تصور او این است که حقوق کامل او پرداخت نشده است.

وی بر سرمایه گذاری برای رسانه و اطلاع رسانی از فعالیت‌های انجام شده تأکید کرد و ادامه داد: هرچند امروز قدرت تریبون منبر همچنان پا برجاست، اما نباید از قدرت و تأثیرگذاری رسانه غافل شد.

به گفته وی با وجود استفاده و بهره برداری از تریبون نماز جمعه و منبر، اما تهیه و استفاده از کلیپ‌های ۳۰ ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای برای تبلیغات در رسانه در رابطه با موضوعات مهمی همچون کم کاری و وجدان کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه درکاشان به لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های روزمره اشاره کرد و اظهارداشت: ۳۰ سال کار و تلاش و بازنشستگی به معنای ۳۰ سال عبادت است.

حسن رمضانی معاون مدیرکل و ریس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان نیز از فعالیت ۱۲ تشکل کارگری در قالب شورای اسلامی کار در واحد‌های صنعتی شهرستان کاشان خبرداد و افزود: از این تعداد ۳ تشکل درسال ۱۴۰۰ تشکیل شده است.

رمضانی با بیان اینکه ۵ واحد صنعتی در کاشان از نماینده کارگری برخوردار هستند، اظهارداشت: از این تعداد ۳ نماینده در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده است.

وی همچنین از تشکیل انجمن صنفی مدیران منابع انسانی در سال گذشته خبرداد و یادآور شد: این انجمن با هدف تجمیع مدیران منابع انسانی و آموزش در کاشان تشکیل شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۸ انجمن صنفی کارگری در شهرستان کاشان فعالیت دارند که هشتمین انجمن صنفی در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده است.

معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان همچنین از رسیدگی به یکهزار و ۸۰۰ پرونده اختلافات کارگران و کارفرمایان در مرحله بدوی و تجدید نظر اداره کار در سال گذشته خبرداد و گفت: ۳۵ درصد پرونده‌ها در سال گذشته بصورت توافقی و سازشی حل و فصل شده است.

وی از کاهش ۲۵ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبرداد و افزود: این کاهش به دلیل نیاز بازار کار به نیروی کارگری و تلاش‌های اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره تامین اجتماعی انجام شده است.

معاون مدیر کل و ریس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان در ادامه از تشکیل ۱۲ تعاونی در سال گذشته خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۱۵ تعاونی فعال در شهرستان کاشان فعال هستند.

وی از صادرات ۵۱ هزار تن محصولات غیر نفتی از سوی تعاونی کاشان درسال گذشته خبرداد و ارزش ریالی این میزان صادرات را حدود یک میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این محصولات شامل عرقیات و سرب است که به کشور‌های چین، هند، عراق و امارات صادر شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یوسف
Netherlands
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
وحید اصغری ینگجه
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از فقر و بیکاری نشئت می‌گیرد و برخی دیگر از آسیب‌ها نیز از طلب گنجی که بی‌رنج حاصل شود. هرچند بخش عمده‌ای از فقر و بیکاری ناشی از زیرساخت‌های معیوب اقتصادی و اجتماعی است، اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که در بین مسائل اجتماعی و مشخصه‌هایی که کم و بیش از آن‌ها با عنوان آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی یاد می‌شود، خصوصیتی اخلاقی را مشاهده می‌کنیم که به اعتقاد برخی صاحب‌نظران بسیاری از ویژگی‌های نامطلوب ما روی آن سوار شده است و در فرهنگ و خصلت جمعی ما ریشه دارد. این خصوصیت اخلاقی، تنبلی اجتماعی است که بسیاری از عادات فرهنگی و صفات اجتماعی ما از آن مایه می‌گیرند و تغذیه می‌کنند. اگر ضرب‌المثل‌های عامیانه فارسی را مرور کنیم به موارد جالب توجهی برمی‌خوریم که در آن نشانه‌هایی از تنبلی نمود پیدا کرده است: «چو فردا شود، فکر فردا کنیم»، «جور مرا بکش»، «نان گدایی را گاو خورد دیگر به کار نرفت»، «هرچه پیش آید خوش آید»، «جیم شدن» و...
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004MnR
1
0