۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۰۸۳۳۷
طالبان:

اسرائیل یک رژیم غیرمشروع صهیونیستی است

اسرائیل یک رژیم غیرمشروع صهیونیستی است
مقامات ارشد طالبان بارها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی غیرمشروع بوده و این گروه هیچگاه آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، طالبان بارها اعلام کرده که رژیم صهیونیستی غیرمشروع بوده و این گروه حق مردم فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، درباره موضع این گروه در خصوص طالبان گفت: مسلمانان نباید موضوع فلسطین و مسجدالقصی قبله نخست مسلمان را فراموش کنند.

وی همچنین از دولت‌های سازشگر خواسته که وارد معامله ننگین درباره فلسطین نشوند.

از سوی دیگر «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان نیز درباره مسئله فلسطین گفته است: اسرائیل یک رژیم نامشروع صهیونیستی است و ما هیچگاه آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی تصریح کرد: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است، قدس قضیه مشترک میان مسلمانان است و همه مسلمانان باید حول آن متحد شوند.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنک حکومت طالبان در ادامه نیز با انتقاد از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این عملی علیه تمام امت اسلامی و گامی پر از تعصب و دور از عقل بود.

همچنین در این رابطه، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته بود که هیچ چیزی وجود ندارد که ما را به اسرائیل مرتبط کند و هیچگاه نیاز به ارتباط با این گروه نداریم.

سهیل شاهین، نماینده منتخب طالبان برای سازمان ملل نیز در این خصوص گفته است که دوست داریم با تمام کشورهای همسایه، منطقه و جهان ارتباط داشته باشیم، اما به هیچ عنوان با اسرائیل ارتباط نخواهیم داشت.

این در حالی است که امروز و در روز جهانی قدس مسلمان در کشورهای مختلف در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات