۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۷۰۸۷۵۳
آیت الله مکارم شیرازی:

باید به وسیله حج، بدبینی ها را تبدیل به خوش بینی کرد

باید به وسیله حج، بدبینی ها را تبدیل به خوش بینی کرد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی آموزش حجاج و هیأت های اعزامی را ضروری دانست و گفت: باید به وسیله حج کاری کرد که بدبینی ها تبدیل به خوش بینی شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رسیس سازمان حج، علت وضعیت کنونی مناسبات ایران با عربستان را اشتباهاتی دانست که از سوی دو طرف صورت گرفته و گفت: باید به وسیله حج کاری کرد که بدبینی ها تبدیل به خوش بینی شود. این مناسک، به صورت مستقیم حج است ولی به صورت غیر مستقیم یک مسأله سیاسی است هرچند اسم امور سیاسی برده نشود.

وی بر دوری از مسائلی که باعث برانگیختن حساسیت طرف مقابل می شود، اشاره کرد و افرود: باید برنامه های عبادی سیاسی به گونه ای برگزار گردد که ضمن رضایت حجاج ایرانی، باعث تحریک و برانگیختن حساسیت های آنان نگردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بر لزوم آموزش حجاج تاکید کرد و گفت: با توجه به فرصت بسیار کم باقیمانده تا ایام حج، باید به صورت فشرده کلاس های آموزشی احکام، مناسک و آموزه های رفتاری برای هیئت های اعزامی و حاجیان برگزار شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با توجه به شرائط و احکام ویژۀ بانوان بر لزوم آموزش مضاعف آنان تأکید کرد.

وی در پایان این دیدار، ضمن دعا برای موفقیت مسئولین محترم در خدمتگزاری به حجاج و زوار خانۀ خدا و برگزاری هر چه باشکوه تر حج، از حجاج بیت الله الحرام نیز درخواست کردند که فرصت به دست آمده زیارت بیت الله الحرام و مدینۀ منوره و مشاهد مشرفه را مغتنم شمرده و از آن نهایت استفاده را ببرند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری حج 1401 ارائه گردید.

ارسال نظرات