۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۰۹۲۷۱
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

طرح اصلاح اقتصادی در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و محروم جامعه است

طرح اصلاح اقتصادی در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و محروم جامعه است
نماینده مجلس خبرگان گفت: اجرای صحیح طرح اصلاح اقتصادی به سود اقشار کم درآمد سبب توزیع عادلانه یارانه ها و تأمین کالا‌های اساسی برای مردم خواهد شد.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران مبنی بر اینکه دولت کارهای اقتصادی مهمی در پیش دارد و همه قوا باید کمک کنند، پرداخت و گفت: سیره مدیریتی امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت اقتصاد کشور  و حل و معضلات معیشتی مردم و حمایت از برنامه های دولت های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر برخورداری از اقتصاد قوی و قدرتمند برای کشور داشتند، افزود: راهبرد ایجاد اقتصاد قوی و قدرتمند در کشور با درمان بیماری مزمن اقتصادی جامعه محقق خواهد شد.

آیت الله کعبی کشور را دارای بیماری اقتصادی مزمن رکود تورمی و رشد پایین اقتصادی دانست و تصریح کرد: برای از بین بردن رکود تورمی و رشد پایین اقتصادی نیاز به همت بلند و عزم و اراده راسخ دولتمردان دارد.

وی بر لزوم همراهی تمام اقشار جامعه برای به سرانجام رسیدن طرح اصلاح اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: برای اجرایی شدن طرح اصلاح اقتصادی نیاز به همبستگی و هم افزایی سران قوا، مساعدت و همراهی نخبگان و فعالان میدان اقتصادی و همچنین ایجاد نهضت تبیین و روشن گری حقایق اقتصادی کشور برای مردم است.

آیت الله کعبی با اشاره به فواید و منافع طرح اصلاح اقتصادی برای کشور، خاطرنشان کرد: این طرح در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و محروم جامعه است و همچنین اجرای صحیح آن سبب هدفمندی و توزیع عادلانه یارانه ها؛ تأمین کالاهای اساسی و بسته های معیشتی برای مردم خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: همانگونه که رییس جمهور محترم گفتند: دولت برنامه ای برای گران کردن نان، دارو و بنزین ندارد، لذا باید مسؤولان تلاش کنند جلوی التهاب های بازار کالا و شایعات، فساد، دلالی و قاچاق گرفته شود و از سوی دیگر با تنظیم و ساماندهی صحیح بازار کالاهای اساسی تأمین شود.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه تخصیص ارز ترجیحی لطمات و خسارت های بسیاری برای اقتصاد کشور در برداشته، اظهار کرد: طرح اصلاح اقتصادی و ارز ترجیحی جراحی بزرگی برای اقتصاد کشور است که همراه با هزینه هایی بوده، اما  قطعا منافع آن از هزینه هایش بیشتر خواهد بود و در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
مرحبا بکم
1
0