۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۰۹۲۸۵
ایران جوان (۴)؛

قدرتمند شدن تبیان در خدمت رسانی به خانواده ها

قدرتمند شدن تبیان در خدمت رسانی به خانواده ها
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جنگ نرم در عصر جدید ابراز امیدواری کرد در دوره جدید موسسه تبیان شاهد قدرتمند تر شدن این موسسه در جهت خدمت رسانی به خانواده هستیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین تودیع دکتر کمیل خجسته و معارفه دکتر سید رضا کاظمی - مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان- چهارشنبه21 اردیبهشت 1401، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- و حجت الاسلام روح الله حریزاوی - قائم مقام سازمان- به همراه جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» در این مراسم با تقدیر از خدمات دکتر خجسته گفت: خوشبختانه یکی از موسساتی که همواره پر برکت بوده موسسه تبیان است که باید از مدیران گذشته این موسسه همچون دکتر عسگری ، دکتر طالب پور و هیات مدیره این موسسه تشکر کرد، این درحالی است که در طول سه سال و نیمی که دکتر خجسته مدیریت این بخش را برعهده داشتند، اتفاقات مبارکی افتاده است و این مراسم به منزله قدردانی از زحمات دکتر خجسته است.

وی با بیان اینکه اگر چه آنگونه که بایسته بوده است نتوانسیتم از تبیان پشتیبانی کنیم اما کوتاهی هم در این زمینه انجام نشده است گفت: با تلاش و همت دکتر خجسته و تیم حرفه ای همراه وی ، گام‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم شاهد قدم های موثرتری با کمک دکتر خجسته در این مسیر باشیم و دلمان می خواهد همان طوری که آقای خجسته موفق بودند، آقای کاظمی هم موفق باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تلقی ما این است که « دوره مدیریتی سه ساله» است واگر قرار است اتفاقی رخ بدهد این زمان کافی است و خوشبختانه در دوران مدیریت آقای دکتر خجسته، شاهد اتفاقات خوبی بودیم و انشاالله اتفاقات بهتری را هم در دوره جدید شاهد خواهیم بود.

وی از دکتر خجسته به عنوان «مردی دوست داشتنی و مهربان» یاد کرد و برای او نیز در سمت‌های دیگر آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، با اشاره به جنگ نرم و جنگ رسانه ها در عصر جدید ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید موسسه تبیان ، شاهد قدرتمندتر شدن این موسسه در جهت خدمت رسانی به خانواده ها باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به دکتر سید رضا کاظمی -مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان- گفت: چند سال قبل که در جلسه ای در محضر مقام معظم رهبری بودیم ، یکی از کسانی که در محضر رهبری صحبت کردند آقای دکتر کاظمی بود که تحلیل ایشان مورد رضایت حضرت آقا قرار گرفت و آقای دکتر جلیلی که امروز ریاست دانشگاه صنعتی شریف را برعهده دارد و در کنارمن نشسته بودند، به من گفتند اگر حرف های آقای کاظمی جدی گرفته شود حتما اتفاقات مفیدی خواهد افتاد و امروز روز این اتفاقات است.

همکاران تبیان برای محقق شدن آرمان هایشان شبانه روز در حال جنگ بودند

دکتر کمیل خجسته نیز در این برنامه با بیان اینکه این جلسه ، خداحافظی من نیست چرا که من تازه با دوستان خیلی خوبی آشنا شده ام اظهار داشت: بنده ایام بسیار خوبی را در موسسه تبیان به همراه دوستان خوب و کار بلدم سپری کردم و معتقدم جمع تبیان جمعی است که برای آرمانش، شب و روز می جنگد ومن شاهد این تلاش ها بودم.

وی تاکید کرد: دوستان و همکاران تبیان برای فراهم کردن یک زندگی موفق برای مخاطبین خود در این دوران بمباران فرهنگی و اجتماعی ؛ تلاش های بی پایانی را انجام دادند و همواره به دنبال خلق ایده های جدید بودند و من به سهم خودم از همه این عزیزان تشکر می کنم.

مسیر ما «سربازی برای انقلاب و رهبری » است

دکتر سیدرضا کاظمی «مدیر عامل جدید تبیان» نیز طی سخنانی از تلاش های دکترخجسته و همکارانش تشکر کرد و اظهار داشت: تبیان یکی از مجموعه هایی است که همیشه در لایه های فنآوری تبلیغی کشور جای خاصی داشته است و همه ما تجربیات خوبی در نوجوانی از تبیان در خاطر داریم و باید این سرمایه بزرگ توسعه یابد.

وی ادامه داد: مسیر ما سربازی برای انقلاب و رهبری است و موسسه تبیان یکی از مجموعه هایی است که به خاطر اتصال به سازمان تبلیغات اسلامی همواره مورد توجه بوده است و بنای ما این است که این مسیر توسعه یابد و لازم است که رویکردهای جدیدی برای دستیابی به این مسیر تعریف شود و بی شک حوزه زنان ، مادران ، نوجوانان و جوانان باید تقویت شوند.

دکتر کاظمی با بیان اینکه بخش اعظمی از جهاد تبیین به کمک نوجوانان و جوانان رقم خواهد خورد ادامه داد: اگر بخواهیم شاهد اتفاقات جدیدی در بین مخاطبین خود باشیم حتما باید «نوآور» باشیم و با کمک ابزار رسانه می توانیم به مخاطب میلیونی دست پیدا کنیم.

مدیر عامل جدید تبیان با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید ، امکان احیاء جایگاه تبیان را امکانپذیرتر دانست و گفت: امیدواریم در این شرایط سخت بتوانیم جهاد کنیم چرا که حضرت آقا همیشه از بحث های فرهنگی به عنوان مجاهدت و جهاد یاد می کنند و امیدواریم ما نیز در این جهاد موفق باشیم.

در این مراسم همچنین ؛ علیرضا دهفولی معاونت نوآوری تبیان ، حسین خوش رفتار مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه ارتباطات هوشمند تبیان ، حسین حق پناه معاون کودک و نوجوان تبیان و خانم پاکرو مدیر شبکه همدم به ارائه گزارش کوتاهی از زیرمجموعه های خود پرداختند و در پایان برنامه نیز با حضور رئیس و قائم مقام سازمان تبلیغات و جمعی از مدیران، از زحمات دکتر خجسته قدردانی شد و حکم انتصاب دکتر کاظمی نیز قرائت و اهداء شد.

رئیس جدید تبیان کیست؟

سیدرضا کاظمی دانشجوی دکترای تخصصی (PHD) مدیریت تکنولوژی گرایش مدیریت نوآوری دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد فلسفه علم را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفته است. او همچنین فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک است. کاظمی همچنین نخبه تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و رتبۀ ۷۵ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۸۷ بوده است.

همچنین در سوابق اجرایی و مدیریت کاظمی، معاون راهبری بنیاد سپهر تبلیغ نوین سازمان تبلیغات اسلامی، بنیانگذار، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره مجموعه دانش‌بنیان مرکز نوآوری فرهنگی امید که اولین شتاب‌دهنده فرهنگی-رسانه‌ای کشور است، نایب رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع فرهنگی سپهر، رئیس هیئت مدیره مدرسه هنر و رسانه آینه، عضو هیئت مدیره مرکز تخصصی راوینو، نایب رئیس هیئت مدیره آژانس تبلیغاتی رسا، مدیر منابع انسانی مؤسسه سفیر فیلم و مسئول واحد توانمندسازی قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی دیده می‌شود.

در بخشی از متن حکم انتصاب کاظمی که از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب شده آمده است: «با توجه به تجمیع قوای رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی و لزوم توسعه تبلیغ ارزش‌های دینی و انقلابی در یک انسجام کلی، لازم است موسسه تبیان با هماهنگی کامل سازمان رسانه‌ای سپهر در فصل نوین حرکت خود در به ثمر نشاندن پروژه‌های گذشته، ایجاد جریان پویا و موثر محتوایی به ویژه در حوزه خانواده، زنان، کودک و نوجوان با استفاده از رسانه و فناوری‌های نو به قطب تولید محتوای اثرگذار فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای برای مخاطب حداکثری با تأکید بر بهره‌مندی از فضای مجازی اقدام کند.»

ارسال نظرات