۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۰۹۴۴۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت‌وگو با رسا:

هدف دولت از اجرای طرح تحول اقتصادی توزیع عادلانه منابع در بین مردم است

هدف دولت از اجرای طرح تحول اقتصادی توزیع عادلانه منابع در بین مردم است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیرات مثبت طرح تحول اقتصادی بر بازار گفت: دولت اجازه افزایش قیمت بیش از مقدار مصوب را به احدی نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی رئیس شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت گفت: این طرح که از مهم ترین طرح های اقتصادی دولت است در راستای تحقق عدالت اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: هدف اصلی از این طرح اجرای عدالت و توزیع عادلانه منابع کشور در بین مردم است و اگر این طرح به خوبی انجام شود قدرت خرید مردم به ویژه دهک های پایین افزایش پیدا می کند و فاصله طبقاتی کاهش پیدا خواهد کرد که این مهم ترین شاخصه عدالت اقتصادی و اجتماعی است.

دولت در طرح تحول اقتصادی یارانه را مستقیما به مردم می دهد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این طرح یارانه ای که به برخی از کالاهای اساسی داده می شد به خود مردم داده می شود تا مردم خودشان یارانه را مدیریت کنند، ابزار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه یارانه به کالاهای مهم و اساسی داده می شود این یارانه در بسیاری از موارد به دست مردم نمی رسد و بخشی از آن قاچاق و به کشورهای همسایه راه پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه یارانه مردم ایران در جیب قاچاقچیان و کشورهای دیگر می رود، ادامه داد: با توجه به اینکه یارانه به اجناس وارداتی نیز تعلق می گرفت بخشی از این یارانه به تولید کننده خارجی داده می شد که کمک به تولید کننده خارجی و به ضرر تولیدکنندگان داخلی بود.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات غذایی در داخل و خارج کشور عنوان کرد: دولت به دنبال اصلاحات اقتصادی مهمی است و می خواهد یارانه را مستقیماً به مردم برساند که طبیعتاً قیمت کالاها به قیمت واقعی تبدیل خواهد شد و در نتیجه قاچاق برای قاچاقچیان صرف نخواهد داشت.

دولت با قاطعیت با گرانفروشان برخورد می کند

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه مردم با یارانه ای که در دست دارند می توانند خرید کالاهای ضروری خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: افزایش قیمت ها در دو بخش خواهد بود که بخش اول آن افزایش طبیعی است و کاملاً تحت نظارت دولت و با مصوبه ستاد تنظیم بازار می باشد و در این بخش افزایش کمتر از مقداری است که دولت به مردم یارانه می دهد.

وی افزود: بخش دوم افزایش ها در سایه سودجویی برخی از فروشندگان و یا در سایه جو روانی ایجاد می شود که نام آن گرانفروشی است که در این خصوص دولت تصمیم دارد با قاطعیت با گرانفروشان برخورد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان اظهار کرد: برای ثبات در بازار مقداری زمان لازم است اما به مردمی که این مصاحبه را می خوانند اطمینان می دهم، دولت روند امور را کنترل خواهد کرد و اجازه افزایش قیمت بیش از مقدار مصوب را به احدی نخواهد داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
دشمنان می دانند که اگر به یاری خداوند و همراهی ما مردم این اصلاحات حقیقی اقتصادی موفق شود دیگر آخرین جنگ آن ها یعنی جنگ اقتصادی با شکست بزرگی مواجه خواهد شد، پس از آن دیگر چیزی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ندارند، جز فروخوردن غیظ.
0
0