۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۰۹۴۸۳

مبلغان دزفولی از تجربیات تبلیغی خود گفتند

مبلغان دزفولی از تجربیات تبلیغی خود گفتند
بیست و دومین نشست از نشست های دوره هشتم مجمع طلاب و فضلای دزفول مقيم قم در جمعه ۲۳ اردیبهشت در حسینیه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بیست و دومین نشست از نشست های دوره هشتم مجمع طلاب و فضلای دزفول مقيم قم در جمعه ۲۳ اردیبهشت در حسینیه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام نصیری از مبلغان فعال شهرستان دزفول در جلسه طلاب و فضلای این شهرستان، ضمن بیان تجربیات تبلیغی خود، با بیان این که وظیفه ما طلاب همان وظیفه انبیای الهی است، اظهار داشت: همان مشکلات و سختی هایی که انبیای الهی داشتند، سر راه ما نیز وجود دارد؛ لذا باید با توکل بر خداوند، استقامت، پایداری و استعانت از محضر ذات اقدس الهی این مسیر را ادامه دهیم.

وی با تأکید بر این که در عرصه تبلیغ دین، موانعی همچون چالش های دوران انبیای الهی وجود دارد، ابراز داشت: اگر هدف انسان جز رضایت خدای متعال، چیزی نباشد، قطعا در مسیر تبلیغ دین موفق خواهد بود.

این مبلغ حوزوی اخلاص را از مهمترین الزامات تبلیغی توصیف کرد و با بیان این که اخلاص در نیت و هدف، اصل در حرکت به سمت کسب رضایت الهی است، خاطرنشان کرد: به فرموده بزرگان دین؛ دو چیز طلاب را زمین می زند، که نخستین آن توجه بیش از اندازه به مادیات و مسائل دنیوی است.

مبلغان دزفولی از تجربیات تبلیغی خود گفتند

حجت الاسلام نصیری، در ادامه به بیان خاطراتی از استاد قرائتی و مواجهه ایشان با پیشنهادات مادی پرداخت و ابراز داشت: اگر اخلاص داشته، تقوا پیشه کنیم، قطعا خداوند متعال همه چیز را در دست خواهند گرفت؛ کاری که برای خدا باشد، اهل بیت علیهم السلام به ویژه وجود نازنین امام زمان(عج) نسبت بدان عنایت خواهند داشت.

وی به گستره استقبال مردم سردشت از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و احترام خاص آنان به جایگاه علما اشاره کرد و یادآور شد: اگر با اخلاص در عمل، کارهای فرهنگی و تبلیغی را به خداوند متعال بسپاریم، برکتی فراوان دربر داشته، مورد استقبال همگان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام نصیری، افزود: اگر کارها را صرفا برای رضایت الهی در پیش بگیریم، هیچ کدام از موانع و چالش‌های پیرامونی نمی‌تواند ما را از انجام رسالت خویش که همان تبلیغ معارف ناب الهی است باز دارد.

حجت الاسلام رضایی مهر، نماینده طلاب و فضلای دزفول نیز در ادامه این جلسه، ضمن تقدیر از حضور پرشور طلاب ارجمند، خاطرنشان کرد: همواره از همیاری و کمک طلاب ارجمند در فرایند برگزاری جلسات شهرستان که برکات فراوانی را به همراه دارد، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی در ادامه به بیان خاطره ای تبلیغی‌ در ماه محرم پرداخت و ابراز داشت: در یکی از سال ها، با تمام وجود عهد اخلاص با خداوند متعال بسته شد که این سفر تبلیغی فقط برای رضای خداوند باشد و جز رضایت خداوند هیچ چیز مقصود و مطلوب نباشد، پس از این عهد و پیمان با خداوند سفر تبلیغی آغاز در این ده روز نخست ماه محرم، تنها در یک روستا بالغ بر 90 منبر روضه برگزار کردم که موضوع سخنرانی هیچ کدام از منابر جز چند مورد، تکرار نداشت؛ این موضوع برایم بسیار جالب بود که چگونه این مطالب بر ذهنم متبادر می‌شود. از طرفی علی الاجمال عرض می شود که در غالب موارد ذکر مصیبت ها هم از نظر تاثیرگذاری و ایجاد انقلاب درونی و حزن قلبی بر خودم و دیگران خاص بود. این سفر تبلیغی، برای این حقیر تجربه ای بود که پس از سالها برایم جذاب و لذت بخش است و برکتی بود که خداوند متعال در سایه سار اخلاص روزیم کرده بود.

نماینده طلاب دزفول با بیان این که در سالی که عهد اخلاص با خداوند متعال بسته بودم، با ثمرات و برکات معنوی بیشماری روبرو شدم، خاطرنشان کرد: تبلیغ نعمت بسیار بزرگی برای مبلغینی است که با توجه و اخلاص به ذات اقدس الهی، وارد این وادی ارزشمند می‌شوند.

حجت الاسلام رضایی مهر، در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به این که تبلیغ و پاسخگویی به شبهات اثر بسیاری در هدایت آدمیان از گمراهی و ضلالت دارد، اظهار داشت: همه ما طلاب در این روزگار، وظیفه و رسالت سنگینی را بر دوش داریم؛ تبلیغ و توجه به اقتضائات دوران و بهره گیری از قالب‌های متناسب آن ناظر به زمان‌شناسی‌ها، از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی به ظرفیت دوسویه فضای مجازی و تاثیر آن بر افکار و اندیشه آحاد مختلف جامعه اشاره کرد و یادآور شد: ما طلاب به عنوان متولیان دین الهی باید خود را مسئول و پاسخگوی نیازهای دینی جامعه بدانیم.

مبلغان دزفولی از تجربیات تبلیغی خود گفتند

حجت الاسلام رضایی مهر، بر اهمیت توجه به روش شناسی شبهات و لزوم بیان پاسخ های به روز به نیازهای جوامع تأکید کرد.

نماینده طلاب دزفول در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از برنامه های روز 4 خرداد ماه، به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول ارائه کرد و ابراز داشت: در روز دزفول و جریان مقاومت و پایداری مردم این دیار، شهر مقدس قم میزبان برنامه‌های ویژه‌ای از جمله همایش روز مقاومت و پایداری دزفول، خواهد بود.

وی ضمن اشاره بر اهمیت همیاری و مشارکت فعال طلاب و فضلا در برنامه‌های روز ملی مقاومت و پایداری، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت جلسه با طلاب، اساتید و فضلای شهر برگزار و نظرات و طرح‌های تخصصی این عزیزان برای پویایی و برگزاری هرچه با شکوه‌تر آن احصا شده است.

حجت الاسلام رضایی مهر، در بخش پایانی سخنان خود گزارشی اجمالی از کم و کیف برنامه های مورد نظر در همایش و روز چهارم خرداد با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ پایداری و مقاومت و نیز مقاومت و پایداری مردم دزفول ارائه کرد.

ارسال نظرات