۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۷۰۹۵۲۹

تولد نوزاد عجول در آسمان

تولد نوزاد عجول در آسمان
در اتفاقی جالب، مادر جوان بارداری که اهل یکی از روستاهای زاهدان بود، ناگهان دچار درد زایمان شد و نوزادش را داخل بالگرد در حال پرواز به دنیا آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم ؛ این زن باردار که دومین بارداری‌اش بود برای دریافت خدمات پزشکی به درمانگاه سرجنگل زاهدان مراجعه کرده بود که صبح روز 23 اردیبهشت، ناگهان دچار درد زایمان شد.

با توجه به این‌که امکانات موجود در درمانگاه برای زایمان مادر باردار کافی نبود، پزشکان تصمیم گرفتند او را به صورت هوایی به بیمارستان منتقل کنند و برای همین درخواست بالگرد کردند.

مهدی هادی‌فر، کاردان فوریت‌های پزشکی که در این بالگرد حضور داشت در مورد عملیات انتقال مادر باردار به بیمارستان به جام‌جم گفت: ساعت 7و40دقیقه 23اردیبهشت، ماموریتی در خصوص انتقال یک زن باردار 24ساله به بیمارستان به ما اعلام شد.

خانم باردار اهل روستای سرجنگل و در هفته چهلم بارداری بود که به علت پارگی کیسه آب و پیشرفت زایمان باید به بیمارستان منتقل می‌شد.

ساعت 8و7 دقیقه صبح بیمار را تحویل گرفتیم اما به دلیل پیشرفت شرایط اورژانسی مادر باردار، ساعت 8و10 دقیقه نوزاد پسر در بالگرد در حال پرواز و در حالی‌که تکنیسین‌ها و یک ماما او را همراهی می‌کردند، متولد شد.

ساعت 8و50 دقیقه صبح بود که بیمار به زایشگاه بیمارستان امام علی (ع) تحویل داده شد.

فریبرز راشدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: مادر و نوزاد در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان در سلامت کامل هستند.

ارسال نظرات