۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۶۹۵
سیاست گذاران تبلیغ (۹)؛

ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغ

ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغ
حجت الاسلام حجت کلاته گفت: با تشکیل شورای هماهنگی می‌توان به همه نهاد‌های تبلیغی سرعت و قدرت بیشتری برای تحول در امر تبلیغ ارائه داد.

حجت الاسلام رمضانعلی حجت کلاته مدیر گروه های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ در معارف دینی، گفت: در دین ما اعتنا و توجه خاصی نسبت به تبلیغ شده که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان به گونه ای مبلغ رسالت بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سیره علمای ما هم همین مسأله مورد توجه خاص بوده است، ابراز داشت: علت اینکه شیعه توانست در سختی ها، مشکلات و پیچ های تاریخی خود را حفظ کند این بود که علمای ما دائما در حال تبلیغ دین بوده و بذر و دانه های دین را در قلوب مردم در مناطق مختلف توزیع می کردند.

حجت الاسلام حجت کلاته با تاکید بر این که مسأله دین، معارف اهل بیت، سیره پیامبر گرامی و امامان معصوم، فرهنگ مهدویت و انقلاب اسلامی تا وقتی زنده هست که تبلیغ پا برجا باشد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز بر این مسأله تأکید داشت که وقتی ما می توانیم پیام انقلاب و پیام مبارزه را در تمام مناطق فراگیر کنیم که به تبلیغ اهمیت بدهیم و به نحو احسن آن را اجرا کنیم و با همین تدبیر بود که تمام ایران به میدان آمد و آن انقلاب شکوهمند رقم خورد.

مدیر گروه های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر چند نهاد و سازمان عهده دار امر تبلیغ در کشور هستند، گفت: اینکه در کشور امر تبلیغ متولی واحدی ندارد و به نوعی پراکندگی مسؤولیت در آن هست آفت و ضرری به دنبال نداشته و ما باید به آن به عنوان فرصت و ظرفیت به این مسأله نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این چند نهاد و سازمان در یک نهاد بخواهند تجمیع شوند امتیاز ها، حمایت های مالی و لجستیکی آنها قطعا مانند قبل نخواهد بود، افزود: با این فرض تجمیع و کم شدن حمایت ها ظرفیت و فرصت تبلیغ قطعا کم خواهد شد و دیگر شاهد برآورده شدن انتظارات از یک تبلیغ مطلوب نخواهیم بود.

حجت الاسلام حجت کلاته تشکیل شورای هماهنگی و یکسان سازی بین نهادها و سازمان های تبلیغی را بسیار مطلوب و مهم دانست و ابراز داشت: با تشکیل شورای هماهنگی می توان به همه نهادهای تبلیغی سرعت و قدرت بیشتری برای تحول در امر تبلیغ ارائه داد.

مدیر گروه های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عدم تشکیل شورای هماهنگی بین نهاد های تبلیغی سبب تشکیل گروه های جهادی تبلیغی شده، افزود: خیلی از طلاب به صورت آتش به اختیار گروه هایی را برای تبلیغ تشکیل داده اند که حمایت از آنان به تازگی انجام شده و باید گفت برخی از این گروه ها با ابداعات منحصر به فرد شیوه جدیدی در تبلیغ را فراهم کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه باید اندیشکده ها و مراکز تخصصی مرتبط بر فعالیت این گروه ها تامل کنند، خاطرنشان کرد: باید متناسب با امکانات و ابزارها و تبلیغاتی که امکانش هست آتش تهیه و ابزار مناسب برای این گروه ها تمهید کنند که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات