۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۰۹۶۹۹
حجت الاسلام بیگدلی عنوان کرد؛

نهادینه سازی جهاد تبیین، هدف اصلی برگزاری کنگره شهدای روحانی

نهادینه سازی جهاد تبیین، هدف اصلی برگزاری کنگره شهدای روحانی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: هدف از برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی تقویت و نهادینه سازی جهاد تبیین در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان حجت الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در یادواره شهدای روحانی استانی که در سالن اجتماعات نور استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: جامعه طلاب و روحانیون 4 هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی در ادامه تبیین و ترویج نقش پیشتازی شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس و انقلاب و تقویت و نهادینه سازی جهاد در حوزه‌های علمیه و جامعه را از اهداف برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی عنوان کرد و گفت: استان زنجان 40 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از دیگر اهداف برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی تجلیل از مقام شامخ شهدا است، تصریح کرد: امروزه در فضای عمومی کشور شاهد هجمه های بسیار نسبت به قشر جامعه روحانیت هستیم و برگزاری کنگره بهترین فرصت است تا بگوییم جامعه روحانیت در تمامی عرصه ها اعم از خوشی و سختی همواره همراه مردم شریف ایران هستند.

این مسئول با بیان اینکه قريب به 711 یادواره شهدا در سطح کشور برگزار شده است، افزود: در همین راستا 105 یادواره شهدای روحانی در استان زنجان برگزار شده است.

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس 22 نفر از فرماندهان را شهدای روحانی و همچنین 220 نفر از فرمانده گردان ها و 928 نفر اطلاعاتی، عملیاتی، امدادگر و غواص و 50 نفر مسئول تبلیغات را برعهده داشتند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه روحانیت 38 شهید مدافع حرم دارد، عنوان کرد: شهید روحانی سید علی موسوی از شهدای مدافع حرم استان زنجان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در پایان با بیان اینکه تا کنون 1 هزار اثر از شهدای روحانی جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: آثار جمع آوری شده در آرشیو حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج طلاب وجود دارد.

ارسال نظرات