۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه:

ارائه خدمات هدفمند به ارتقای علمی طلاب کمک می‌کند

ارائه خدمات هدفمند به ارتقای علمی طلاب کمک می‌کند
نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: اگر می‌خواهیم طلبه‌ها در علم قوی‌تر باشند، خدمات به گونه‌ای ساماندهی شود که بر درجات علمی و عمق فکری شان افزوده شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در استان قزوین با حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در این استان گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در این دیدار گفت: هر چه خدمت‌رسانی توسط مرکز خدمات با هدفمندی بیشتری صورت بگیرد، نتایج بهتری حاصل می‌شود؛ برای مثال اگر می‌خواهیم طلبه‌ها در علم قوی‌تر باشند و نشاط علمی در آن‌ها جان بیشتری بگیرد، خدمات به آن‌ها به گونه‌ای ساماندهی شود که بر درجات علمی و عمق فکری آنان افزوده شود.

وی با اشاره به طرح امام محله، تصریح کرد: اکنون وظیفه ما تنها تربیت پیش نماز نیست، بلکه بایستی مبلّغانی تربیت کنیم که بتوانند با محور مسجد در عرصه‌های مختلفی در هر محله فعالیت داشته باشند و صرفاً به عنوان پیش نماز فعالیت نکنند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مساجد می‌باید به سمتی بروند که جوانان برخاسته از فرهنگ مسجد، به سمت حوزه سوق داده شوند و ائمه جماعات برای تحقق این معنا و انتخاب جوان مسجدی برای حضور در حوزه علمیه رسالت جدی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین به اهمیت تبیین و اقناع افکار عمومی از سوی طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اینکه طلاب و روحانیون همواره در بین مردم حضور داشته باشند و با آنها گفت‌وگو کرده و سؤالات مردم را پاسخ دهند، بسیار مهم و اثرگذار است و این گفت‌وگوها می‌تواند در حوزه‌های مختلف انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: ایجاد فضای کارآموزی برای پرورش طلاب نیز از دیگر نکات حائز اهمیت است، طلبه‌هایی که می‌توانند در این عرصه‌ها حضور پیدا کنند به تناسب در مساجد استان تقسیم شوند، این طلبه‌ها وقتی کنار ائمه جماعات قرار بگیرند به مرور خودشان هم امام جماعت می‌شوند و مدیریت مسجد را به صورت عملی و کاربردی فرا می‌گیرند.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجمال‌الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برخی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده مرکز خدمات را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه یکی از تدابیر ماندگار و ارزشمند رهبر معظم انقلاب است و همیشه تاکید کرده‌ایم که در استان‌ها با حمایت‌ها و راهنمایی‌های نمایندگان ولی فقیه اداره شود.

ارسال نظرات