۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۰۹۷۳۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور مصمم است

دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور مصمم است
امام جمعه ساری با بیان این که به دولت کریمه و انقلابی سیزدهم امیدوار هستیم، گفت: این دولت غرب زده و غرب گرا نبوده و برجام نافرجام مایه مباهات و افتخارش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش شکوه مادرانه ویژه همسران طلاب حوزه علمیه استان با اشاره به اهمیت خانواده در نگاه اسلام گفت: طلاب و روحانیان نشان دادند که جمع تحصیل و تشکیل خانواده هم ممکن است.

وی با بیان این که خداوند بزرگ انسان ها و فرزندان را مایه قدرت جامعه دانسته است، افزود: قدرت اقتصادی یک کشور به سرمایه انسانی آن کشور وابسته است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که کشور بدون نیروی انسانی جوان نمی تواند به اهداف خود دست یابد، گفت: وجود پول و ابزار بدون حضور نیروی جوان بی فایده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه به تکثیر نسل و فرزند آوری در جامعه تأکید کرد و با بیان این که این مسأله هم از دیدگاه دینی و در نگاه دانشمندان، جامعه شناسان و علمای اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: مسأله فرزند آوری، افزایش جمعیت  و داشتن جمعیت جوان در راستای شکوفایی اقتصادی و پیشرفت کشور بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که طلاب بر منظر دینی باید به مسأله فرزندآوری و افزایش جمعیت توجه کنند، افزود: باید از لحاظ اعتقادات دینی در جهت ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به این دشمن با استفاده از شیوه های مختلف آشکار و پنهان به دنبال کاهش نرخ جمعیت در جامعه است، تصریح کرد: باید در این فضای آلوده سیاسی دنیا به همه طرح ها، پیشنهادات و برنامه های قدرت های جهانی با احتیاط و وسواس نگاه کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری طی سال های اخیر نسبت به مسأله جمعیت، خاطرنشان کرد: اگر این هشدارها نبود امروز وضعیت بسیار بدتری در این حوزه داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به دولت کریمه و انقلابی سیزدهم امیدوار هستیم، افزود: این دولت غرب زده و غرب گرا نیست و 2030 را مهم تر از آموزه های دینی و اسناد بالادستی نمی داند و برجام نافرجام مایه مباهات و افتخارش نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه در دولت گذشته نسبت به کشورهای همسایه بی توجهی شد و همه توان خود را برای اروپایی ها صرف کردند که هیچ نفعی برای کشورمان نداشتند، گفت: متأسفانه در دولت گذشته نسبت به کشور از سوی مسؤولان کوتاهی شد.

امام جمعه ساری با بیان این که دولت سیزدهم در رفع مشکلات کشور مصمم است، افزود: امیدواریم با تلاش هایی که صورت می گیرد شاهد رشد و توسعه اقتصادی در ابعاد مختلف کشور باشیم.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ترویج ازدواج آسان و همچنین فرزند آوری از سوی جامعه مذهبی و طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: متأسفانه مسأله سقط جنین که همان تکرار عصر جاهلیت است در جامعه رواج دارد که باید علل و عوامل آن شناسایی شوند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات