۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۰۹۸۰۸
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

لزوم سلامت معنوی در کنار سلامت جسمانی در دین مبین اسلام

لزوم سلامت معنوی در کنار سلامت جسمانی در دین مبین اسلام
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحولات عرصه بهداشت و درمان را بعد از انقلاب، مثبت ارزیابی کرد و وظایف فردی و اجتماعی آحاد جامعه در حفظ سلامت را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نیازهای شهر قم در عرصه سلامت گفت: تحولات زیادی در عرصه‌های مختلف در قم رخ داده است؛ اما این شهر به خاطر جایگاه ویژه و عقب افتادگی‌هایی که دارد، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت خیرین سلامت، عقب افتادگی‌ها و نیازهای شهر قم را با سرعت بیشتری پیگیری نمایید.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی کارهای بزرگی در جهت ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی صورت پذیرفته است. وضعیت امکانات بهداشتی در بسیاری از مناطق کشور بهبود پیدا کرده است و تلاش شده تا وضعیت سلامت آن‌ها ارتقاء پیدا کند؛ البته بین آن چه هست و آن چه باید باشد فاصله هست که باید با تلاش جهادی بر طرف شود.

امام جمعه قم ضمن تأکید بر اهمیت سلامت در اسلام افزود: دین مبین اسلام علاوه بر تأکید بر لزوم رشد اخلاقی و سلامت معنوی، سلامت و بهداشت جسمی را نیز مورد تأکید قرار داده و وظایف ما در حیطه فردی و اجتماعی را گوشزد نموده است.

وی تلاش‌ها و فداکاری‌های مجموعه درمان در زمان اوج گیری ویروس کرونا را یادآور شد و خاطر نشان کرد: صمیمانه و متواضعانه از تک تک مجوعه درمان و مسئولان محترم حوزه بهداشت تشکر می‌کنم. افراد زیادی جان خود را فدای پاسداری از سلامت جامعه کردند و نام نیک آن‌ها باقی خواهد ماند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برنامه‌ها و اهداف مد نظر خود را با نیت الهی و اولویت بندی مناسب پیگیری کنید و انرژی و تمرکز خود را منحصر در فعالیت‌های روزمره نکنید و تلاش کنید تا با آسیب شناسی دقیق و رصد کردن امور، برنامه ریزی‌های خود را بهبود ببخشید و پیشگیری و درمان را توأمان مورد توجه قرار دهید.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گزارشی از اقدامات مختلف این دانشگاه به خصوص در هفته سلامت ارائه نمود و به تشریح برخی از برنامه‌ها و اهداف این مجموعه پراخت.

ارسال نظرات