۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۰۹۸۲۵
آیت الله رشاد در پیام تسلیتی:

پشتیبانی استاد فاطمی نیا از نظام اسلامی مایه دلگرمی عناصر انقلابی بود

پشتیبانی استاد فاطمی نیا از نظام اسلامی مایه دلگرمی عناصر انقلابی بود
آیت الله رشاد گفت: پشتیبانی بی دریغ آیت الله فاطمی نیا از نهضت حضرت امام و تاکید بر منویات رهبری مایه دلگرمی و ارتقاء روحیه‌ی عناصر مؤمن و انقلابی بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی ارتحال خطیب خلیق و واعظ متعظ، استاد فاطمي‌نیا(ره)، پیام تسلیتی از سوی آیت الله علی اکبر رشاد، ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صادر شد.

در این پیام تاکید شده است که: فقدان اين شخصیت فاضل و بافضيلت موجب خلأ فکري و خسارت فرهنگي فراوان در میان طبقات مختلف، بویژه جامعه‌ی نخبگاني خواهدگشت.

متن پیام بشرح زیر است:

إنا لله وإنا الیه راجعون

با تاسف و تاثر عمیق، مطلع شدیم عالم عامل، خطیب خلیق، واعظ متعظ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین، استاد سیدعبدالله فاطمي‌نیا (طاب ثراه) دار فاني را وداع گفته اند.

ایشان که طی سنوات متمادي از موائد معنوی و معرفتي بزرگان معنا و معرفت معاصر بهره‌ها‌ برده و با مطالعه و مداقه در معارف حیات‌بخش اهل بیت (سلام الله علیهم) ژرفاي تعالیم اسلام اصيل را فراچنگ آورده بود، با حضور علمی و اخلاقي ممتد در متن جامعه، به شخصیت معنوي و معرفتي بسیار تاثیرگذاري در پایتخت جمهوری اسلامی بدل شده بود.

فضل علمی و اطلاعات جامع، فضائل اخلاقي و معنویت‌گرائي، تواضع و اخلاص سرشار، بیان شیرین و جذاب، لحن نافذ و تاثیرگذار، سرمایه‌ی او در جهت تزکیه‌ی نفوس و هدایت معنوی و معرفتي طبقات تحصیلکرده بود.

شایسته است اصحاب خطابه و ارباب وعظ و نُصح، او را الگوی عمل خویش در سنگر منبر قرار دهند.
پشتیبانی بی دریغ او از نهضت حضرت امام خمینی (قده) و حمایت پایدار او از نظام مقدس جمهوری اسلامی، و تاکید بر منویات رهبري انقلاب (دام ظله)، و اهتمام پیوسته‌ی او در تبیین معارف اهل بیت (س) مایه‌ی دلگرمي و ارتقاء روحیه‌ی انقلابی و آرمانخواهی، تقویت ایمان و اعتقاد عناصر مؤمن و انقلابی بود.

بي‌شک فقدان اين شخصیت فاضل و بافضيلت موجب خلأ فکري و خسارت فرهنگي فراوان در میان طبقات مختلف، بویژه جامعه‌ی نخبگاني خواهدگشت.

بنده‌ی طلبه‌ی کمترین به عنوان خادم حوزه‌ی عریق و عظیم تهران، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه، و نیز مدیران و محققان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، این ضایعه ی مولمه را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، ارادتمندان و فرزندان سوگوار اين شخصیت خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیائش را مسئلت دارم. تغمده الله بواسع رحمته، و أسكنه فسيح جنانه.

علی اکبر رشاد

رییس شورای حوزه های علمیه ی استان تهران

۲۶، ۲، ۱۴۰۱ شمسي

ارسال نظرات