۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۰۹۸۷۰
با مشارکت موسسه بعثت و خبرگزاری رسا؛

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد
نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» با هدف گرامیداشت مجاهد خستگی ناپذیر هنرمند متعهد مرحوم طالب زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجاتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» به مناسبت گرامیداشت مجاهد خستگی ناپذیر هنرمند متعهد و سردار تبیین مرحوم نادر طالب زاده در خبرگزاری رسا برگزار شد.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

نادر طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران و مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی، و کارگردان اهل ایران بود. او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.

طالب‌زاده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. او فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. وی در جنگ بوسنی شرکت داشته‌است.

طالب زاده شخصیت بی نظیری بودکه نیروهای انقلابی باید او را الگو قرار دهند و با مجهز کردن خود به صلاح علم به این جمله مرحوم طالب زاده که گفت: " دشمن از حزب‌اللهی های باسواد می‌ترسد" جامعه عمل بپوشانند. این سخن ژرف اندیش او ضرورت آگاهی و هوشیاری نیروهای جبهه انقلاب را می رساند که باید میراث نادر را حفظ و گسترش دهند.

بدون شک نام نادر طالب‌زاده در تارک تاریخ اسلام و انقلاب باقی خواهد ماند، زندگی سراسر جهادی او در جبهه فرهنگی الگوی جوانان انقلابی و ولایی خواهد شد و صد البته باید به این‌ جمله او که گفت: گام دوم انقلاب باید سریع برویم دنبال اصل مطلب، به صورت عملیاتی، یعنی گام دوم انقلاب دوران عملیات است جامعه عمل پوشانده شود.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین مجید پور طباطبایی در این مراسم گفت: آشنایی ما و نادر طالب زاده به سال۱۳۷۱ برمی گردد، اگر‌چه‌گاهی از نظر زمانی سال ها فاصله می افتاد اما از محبت ما نسبت به ایشان نمی کاست.

وی افزود: طالب زاده و شهید آوینی ثمره امام خمینی هستند و اگر انقلاب شکل نمی گرفت با این پدیده ها روبه رو نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به فعالیت های طالب زاده ابراز کرد: شبکه المنار نتیجه زحمات و آموزش های آقای طالب زاده بود.

وی با بیان اینکه اسلام طالب زاده اسلام سنتی نبود، تصریح کرد: طالب زاده به من می گفت من ادیان دیگر را سیر کرده ام اما در آن ها چیزی نیافتم و با آگاهی کامل اسلام را پذیرفتم، او در ابتدا پزشکی خوانده بود اما به دلیل علاقه به سمت تلویزیون تغییر مسیر و جهت داد.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا گفت: همواره طالب زاده را شخصیت قابل تحسین می دانستم و شیفته شخصیت این سردار فرهنگی بودم، حاج نادر مقید بود قبل از روشن شدن دوربین و شروع کار توسلی به اهل بیت علیهم السلام پیدا می کرد.

وی افزود: برخی فکر می کنند امثال طالب زاده ها از بدو تولد منحصر به فرد بوده اند و دیگران نمی توانند شبیه آنها شوند در حالی که طالب زاده ظرفیت وجودی اش را تقویت کرده و به دنبال حقیقت و حق بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر طالب زاده هم نباشیم می توانیم راه او را ادامه دهیم، ادامه داد: با هر ظرفیتی اگر در راه اسلام قرار بگیریم خداوند در راه اسلام از ما استفاده می کند.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

در ادامه این مراسم خانم محنا همسر نادر طالب زاده گفت: اولین سفر من به قم بدون نادر است و این سفر را به خاطر حجت الاسلام والمسلمین طائب پذیرفتم، ازدواج ما یک ازدواج سنتی نبود و رابطه ما براساس انقلاب شکل گرفت.
وی افزود: نادر به قم بسیار علاقه داشت و می گفت از اینجا ربا از بین می رود، او قم را بخاطر حضور روحانیت انتخاب کرده بود و می دانست همه چیز از ایجاد شروع می شود.

همسر طالب زاده ادامه داد: به قرآن قسم می خورم نادر غم مردم را به دوش می کشید و نسبت به حقوق مردم ایران دغدغه مند بود و خودش را سلاح و زبان مردم می دانست همچنین نادر نسبت به محور مقاومت بسیار علاقمند بود و در عراق حتی سکولارها را به اربعین می آورد و دور هم جمع می کرد.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

جعفری مترجم و نویسنده بین المللی گفت: خاطرات بسیار خوب و خوشی از سردار فرهنگی یعنی نادر طالب زاده دارم خصوصا اینکه طالب زاده بسیار متواضع و فروتن بود.

وی افزود: هالیود از لجن زار آمریکا بهشت می سازد و نادر در آمریکا زندگی کرده بود و می دانست آمریکا چه لجنزاری است و هنر طالب زاده این بود که با ارتباط با برخی از نخبگان آمریکا دولت های نژاد پرست آمریکا را وارد جنگ نرم کرده بود.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

ابراهیم زاده نویسنده حوزوی گفت: هر انسانی دو تولد دارد یک تولد شناسنامه ای و تحول در زندگی دارد، طالب زاده در شهر عصر ۱۳۴۲ تولد دوباره و تحولی بدست آورد و او با بینش انقلاب رشد کرد.

وی افزود: طالب زاده از نظر بینش شبیه آوینی و چمران و آوینی است، ادبیات نادر پس از جنگ عوض نمی شود و بر سر آرمان های خود ایستاده است.

وی ادامه داد: فرق نادر و جلال آل احمد هر دو درد و دغدغه مشترک داشتند و به امام هم رسیدند اما تفاوت آنها در این است که جلال غرب زده ها را مورد خطاب قرار می دهد اما نادر به سراغ غرب و مزبله غرب می رود و به سرچشمه همه رذالت ها می تازد.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

خوشرو مدیر شبکه نسیم گفت: در دورانی که طالب زاده را بالای سر جبهه رسانه ای انقلابی نمی بینیم، احساس یتیمی می کنیم.

وی افزود: طالب زاده متخصص برنامه های گفت و گو محور بود و به گونه ای طراحی و اجرا می کرد که از یکنواختی بیرون بیاید و حاج نادر به معنای تمام یک روشنفکر بود و او از مهد تمدن غرب عبور کرده و از دنیای به ظاهر تمدنی غرب انزجار داشت.

خوشرو ادامه داد: مقاومت جبهه فرهنگی طالب زاده از جنس مقاومت حاج قاسم در میدان نبرد بود.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین طائب رییس قرارگاه عمار در ادامه این نشست گفت: حاج نادر اسلام را بلعیده بود و به اعتقاد من خدا را شهود کرده بود و براین اساس در بحث رسانه پروفسور بود و من این مجاهد را به حاج قاسم تشبیه می کنم چرا که به هر مسائلی ورود می کرد قله آن را دیده بود.

وی افزود: حاج قاسم و نادر باطل السحر دو قدرت نظامی و رسانه ای بودند و امروز با قدرت القایی و رسانه ای دشمن روبه رو بودیم و سردار حاج قاسم هیبت نظامی آنها روی زمین را شکاند و نادر هیبت رسانه ای هالیود را از بین برد و لذا این دو سردار در یک راستا مجاهدت می کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نادر قطعاً شهید است، عنوان کرد: شهید واقعیتی دارد که با گفتن ما درست نمی شود و با نگفتن ما نیز از بین نمی رود و واقعیت همان چیزی است که قرآن فرموده به آنها اموات نگویید چرا که شهید انقطاع عمل پیدا نمی کند و دشمن تنها بدن نادر طالب زاده را گرفته است اما فکر و اندیشه او تکثیر خواهد شد.

نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین نطنزی فعال رسانه ای گفت: نادر طالب ویژگی های خاصی داشت مثلا قبل از فعالیت هنری یک ارتباط روحی و روانی با خدای تبارک و تعالی برقرار می کرد و من مدت ها شاگرد ایشان بودم.

وی افزود: طالب زاده حامی دوستانی بود که دغدغه اسلام و انقلاب داشتند و لحظه به لحظه در کنار دوستان آموزش می داد و از آبروی خود برای معرفی طلاب رسانه ای می گذشت و با روحیه ای با شما برخورد می کرد که شما را قافلگیر می کرد و هر کار کوچک برای جبهه حق را بزرگ می دانست.

این فعال رسانه ای ادامه داد: به برکت افق و نگاه حاج نادر عده زیادی در دنیای رسانه انقلاب متولد شدند و باقیات و صالحاتی را برای خود به یادگار گذاشت.

گفتنی است در این مراسم حجج الاسلام والمسلمین طائب، سقای بی ریا، پورطباطبایی، نطنزی، آقایان ابراهیم زاده،جعفری خوشرو و سرکار خانم ها هاشمی و زینب محنا همسر مرحوم طالب زاده حضور دارند.

این برنامه از طریق هیئت آنلاین و با ورود به سایت خبرگزاری رسا به آدرس https://heyatonline.ir/majazikhabargozarirasa/ پخش شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
با سلام بنده موفق نشدم وارد جلسه جهاد تبیین بشم لطفا راهنمایی بفرمایید سپاس گزارم
مدیر پایگاه لینک در متن خبر وجود دارد
1
1
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
سخنان ارزنده ای بود.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
خدا رحمتش کنه ایشان عمار فرهنگ ورسانه بودو شهید قدس گردید…
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
عجب خاطرات نابی چقدر این شخصیت کم معرفی شد
1
0