۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۰۹۸۸۴
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی؛

همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم برگزار شد

همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم برگزار شد
همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم با حضور پرشور روحانیون، خانواده شهدا و مردم در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم، قبل از ظهر امروز در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و با حضور پرشور روحانیون، خانواده شهدا و مردم برگزار شد.

در این همایش آیت الله محمدجواد فاصل لنکرانی مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم به سخنرانی و حاج حسین کاجی از رزمندگان دفاع مقدس به خاطره گویی از شهدای روحانی پرداختند.

آیت الله فاضل لنکرانی در این همایش با اشاره به آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلً» ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی قرآنی و ارزشی است و میدان دار اصلی آن روحانیت با رهبری امام خمینی(ره) بود و مقتضای میدان داری این است که روحانیت در همه صحنه‌ها حضور جدی داشته باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حاصل خون شهدای قبل و حین انقلاب دانست و اظهار داشت: ایثار و شهادت روحانیون قبل از انقلاب مثل شهید ثانی و شهید اول بود که سبب پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن حکومت اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم در ادامه این همایش اظهار داشت: در میان آمارهای شهدا از قشر های مختلف در کشور، جامعه روحانیت بیشترین شهید را به خود اختصاص داده است؛ چرا که روحانیت هادیانی بودند که خود در کنار سربازان و در خط مقدم و صحنه اول انقلاب و جبهه جنگ بر علیه باطل بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان در ادامه افزود: این سفارش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که روحانیت نباید از مردم جدا باشد و حضور روحانیت در جبهه ها، به معنای حضور پرشور روحانیت در کنار مردم برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی بود.

ارسال نظرات