۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۰۹۹۷۰
ایران جوان (۱۰)؛

برنامه‌های جامعة‌الزهرا در هفته جمعیت

برنامه‌های جامعة‌الزهرا در هفته جمعیت
برگزاری پویش همیار جمعیت، مستندسازی از خانواده های موفق و پرجمعیت برگزاری نشست های علمی در صبح روزهای هفته جمعیت از برنامه های جامعة الزهرا در هفته جمعیت امسال است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بهرامی مدیر کمیته جمعیت در جامعة الزهرا (س)به تشریح اقدامات این نهاد آموزشی و فرهنگی پرداخت و گفت: رسالت اصلی جامعة الزهرا (س) تربیت بانوان متخصص در مباحث مورد نیاز جامعه بویژه در راستای حفظ کیان خانواده است؛ ترویج مباحثی مانند فرزندآوری، جایگاه مادری و سایر موضوعات مرتبط با خانواده از سوی اداره کل تبلیغ این نهاد آموزشی پیگیری می شود.

وی افزود: در این راستا رویکردهای تخصصی را تعریف نمودیم؛ طلاب جامعة الزهرا دوره های مختلفی را در حوزه مهارت های تبلیغی فرا می گیرند و در رویکرد تخصصی بر اساس علاقه مباحث متنوعی را در موضوعات تبلیغی می آموزند.

مدیر اداره کل تبلیغ در جامعة الزهرا سلام الله علیها خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر اتخاذ شیوه های نوین در تبلیغ است؛ قطعاً تبلیغ نوین نیازمند روش های جدیدی همچون تبلیغ در فضای مجازی و تبلیغ چهره به چهره می باشد.

وی از تشکیل کمیته جمعیت جامعة الزهرا (س) خبر و گفت: در این کمیته از ظرفیت تمام ادارات جامعة الزهرا (س) استفاده می گردد و به نحوی یک بسیج عمومی در موضوع بحران جمعیت در این نهاد علمی و آموزشی صورت گرفته است.

بهرامی تصریح کرد: در حال حاضر جنگ شناختی در حال وقوع است و می بایست مجموعه های علمی و حوزوی برای دفاع و تقابل در این میدان پای کار باشند.

وی با اشاره به اقدامات جامعة الزهرا (س) در راستای تسهیل امر فرزندآوری افزود: در جامعة الزهرا (ص) قبل از تصویب طرح جوانی جمعیت قوانینی جهت تسهیل گری در امر فرزندآوری تدوین شده بود؛ دستورالعمل هایی همچون افزایش مدت زمان دوره تحصیل و مرخصی تحصیلی طلاب در دوران بارداری و شیردهی مثال هایی از این قوانین است.

نماینده جامعة الزهرا (س) در ستاد راهبری جمعیت بیان داشت: قوانین ماده ۲۶ طرح جوانی جمعیت را تقریباً می توان گفت از قبل بند بند آن در جامعة الزهرا اجرا شده است.

وی گفت: هدایایی را برای طلابی که در دوران تحصیل فرزندانی به دنیا آورده اند و همچنین معرفی طلاب نابارور به مراکز درمانی از برنامه های اجرایی جامعة الزهرا در راستای مقابله با بحران جمعیت بوده است.

مدیر کمیته جمعیت در جامعة الزهرا (س) اظهار کرد: برگزاری پویش همیار جمعیت، مستندسازی از خانواده های موفق و پرجمعیت با همکاری صدا و سیما، برگزاری نشست های علمی در صبح روزهای هفته جمعیت و پویش لبیک فرمانده با هدف ارائه محتوای تبلیغی به طلاب خواهر از برنامه های جامعة الزهرا در هفته جمعیت امسال است.

وی با تأکید بر برگزاری مسابقه ملی برکت عنوان داشت: این مسابقه با استفاده از محتوای کتاب «باید برگردیم» نوشته شده بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می گردد.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی کرده ایم هم تبلیغ مستمر در طول سال را داشته باشیم و هم به برنامه های مناسبتی برای ایجاد موج و جریان سازی بپردازیم.

ارسال نظرات