۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۱۰۰۲۲
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی:

رویکرد اقناعی و تبلیغی در اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش نقش موثری ندارد

رویکرد اقناعی و تبلیغی در اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش نقش موثری ندارد
حجت الاسلام و المسلمین واعظی راجع به سند تحول آموزش و پرورش گفت: امروزه مشکل اصلی ما صرفاً عدم وجود مدرسه های الگو نیست؛ بلکه مشکل اصلی ما تکثیر مدارس الگو است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه در یکصد و سی و سومین جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ساختمان شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، ناظر به سخنان ارائه شده توسط آقای علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درباره موانع اجرایی شدن سند و راهکارهای پیشنهادی ایشان برای اجرایی شدن سند به ذکر چند نکته پرداخت و اظهار داشت: درباره راهکار اول وی باید بگویم که صرف داشتن رویکرد اقناعی- تبلیغی نمی تواند در اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش نقش موثری ایفا کند؛ چراکه رویکرد اقناعی- تبلیغی در بهترین حالت مطالبه گری و احساس نیاز به تحول را در محیط آموزش می دمد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی در ادامه افزود: چیزی که امروزه بسیار نیازمند به آن هستیم تدوین شیوه نامه ها و پروتکل هایی است که باید مدیران و معلمان در راستای تحول و اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش اعمال کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه اظهار داشت: به نظر من دومین راه­کار ارائه شده از سوی آقای پارسانیا که داشتن رویکرد مسئله محور و اولویت محور به عرصه نظام تعلیم و تربیت بود، راه­کار مناسبی است؛ اما در عین حال لازم است به امکان های فعلی و مقدورات نیز توجه شود؛ همان گونه که اگر همه آن امور را هم­زمان بخواهیم عهده دار شویم، امری ناصواب است؛ لذا باید با اولویت بندی با مشکلات روبرو شده و از آرمان اندیشی های صرف پرهیز نمود.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی در پایان ناظر به راهکار سوم آقای پارسانیا ابراز کرد: امروزه مشکل اصلی ما صرفاً عدم وجود مدرسه های الگو نیست؛ بلکه مشکل اصلی ما تکثیر مدارس الگو است و اینکه ما باید چگونه انگیزه سازی کنیم تا حجم وسیع مدارس دولتی ما از این الگو پیروی کنند.

ارسال نظرات