۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۰۶۱

اختتامیه دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر قوام الشریعة در قم برگزار شد

اختتامیه دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر قوام الشریعة در قم برگزار شد
اختتامیه سومین دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر قوام الشریعة برای خادمین افتخاری حافظان حریم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سومین دوره آموزش امر به معروف و نهی از منکر قوام الشریعة در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور حجت الإسلام عبدی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مقانلو مسئول خدّام افتخاری حافظان حریم و سید محمد تقی حسینی معاون علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و همچنین حجت الإسلام خوش نظر، مسئول گروه فرهنگی_تبلیغی امت برتر و شعبانی، مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سید محمد تقی حسینی در توضیح عبارت «یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنة» گفت: ترجمه این عبارت به نظر برخی بزرگان این است که ای فاطمه؛ ما را در بهشت شفاعت کن یعنی در بهشت نیز درجاتی وجود دارد که برای رسیدن به درجات بالاتر نیازمند شفاعت خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام هستیم.

در ادامه حجت الاسلام عبدی به موضوع جلب مشارکت‌ دیگر نهادها و گروه‌ها گفت: همین جا جهت اطلاع رسانه‌ها اعلام می‌کنم که ما به عنوان مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، دست امداد خود را به سمت همه گروه های امر به معروف، مؤسسات آموزشی، شخصیتهای حقیقی و حقوقی دراز می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ما مانع حضور کسی نبوده و نیستیم اما قواعدی داریم که باید انجام شود.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) افزود: در حال حاضر برای هیچ واحدی غیر از حافظان حریم که وظیفه تذکر لسانی حرم مطهر را دارند، جذب خادم افتخاری نداریم و از تمام علاقمندان برای بخش حافظان حرم جهت همکاری افتخاری دعوت به عمل می آوریم.

در ادامه، پس از اجرای گروه سرود سلام فرمانده توسط گروه ٣١٣ نفری منجی کانون رسالت با همراهی کودکان حاضر در جلسه، حجت الإسلام سید محمد حسین موسوی دولت آبادی، مسئول مؤسسه آموزشی_پژوهشی پیشگامان و وارثین مهدوی ضمن معرفی فعالیت‌های این مؤسسه گفت: ما آمادگی داریم که دوره‌های آموزش امر به معروف و نهی از منکر قوام الشریعة را برای نهادها، مؤسسات، مساجد، پایگاه‌ها و... برگزار کنیم.

وی گفت: از مدیریت محترم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها می‌خواهیم جهت تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان خادمین تمام بخش‌های حرم، با برگزاری این دوره برای دیگر خادمین نیز موافقت نمایند.

حجت الإسلام سید محمد حسین موسوی دولت آبادی ادامه داد: این مؤسسه آموزشی از سال ١٣٩٩ فعالیت خود را آغاز نموده و برای گسترش فعالیت‌ها نیازمند همکاری دغدغه‌مندان جهت معرفی دوره‌های قوام الشریعة می‌باشد و تا کنون صدها نفر را آموزش داده است.

در پایان جلسه از مسئولین حافظان حرم و برخی فعالین دوره نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

خاطرنشان می‌شود، این دوره با همکاری حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، بسیج اصناف و طرح مردمی پارسا برگزار شد.

ارسال نظرات