۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۱۰۱۹۱
امام جمعه شهر جدید پرند:

حذف ریشه‌های رانت از کشور زمان‌بر است

حذف ریشه‌های رانت از کشور زمان‌بر است
حجت‌الاسلام کاظمی گفت: امیدواریم با روند اصلاح ارز ترجیحی که تا امروز دست عده‌ای خاص بود و منفعت های آن به حساب‌های آن‌ها می‌رفت کوتاه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی، امام جمعه شهر جدید پرند با اشاره به سپری شدن 43 ساله انقلاب اسلامی ابراز کرد: رزومه و کارنامه درخشان ۴۳ ساله مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکی از آن است که علی رغم اینکه مشکلات را می‌بینند و درک می‌کنند؛ نسبت به آینده نیز افق دید بالاتر و بهتری دارند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم هدفمندی یارانه‌ها راهی برای پایان یافتن قاچاق کالاهای اساسی باشد و با روند اصلاح ارز ترجیحی که تا امروز دست عده‌ای خاص بود و منفعت های آن به حساب‌های آن‌ها می‌رفت کوتاه شود؛ هرچند طبیعی است که اگردست‌های رانت و فساد در کشور قطع شود، دولت با مشکلاتی همراه خواهد شد و برای رسیدن به نتیجه راه سختی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه شهر پرند اظهار داشت: وقتی سخن از حل مسئله واردات خودرو می‌شود می‌بینیم کسانی که منافعشان در خطر است صدایشان در می‌آید؛ منافعی که تا به امروز بر منافع مردم چربیده و برتری داشته است.

حجت‌الاسلام کاظمی در ادامه افزود: امیدوارم دولت انقلابی بتواند با مسئله هدفمندی یارانه‌ها عدالت حداقلی را برای همه مردم ایجاد کند تا از این به بعد حفظ منافع مردم، سفره مردم و مایحتاج مردم بر حفظ منافع قشر اندک رانت خوار و زالو صفت در نظام جمهوری اسلامی تقدم پیدا کند.

امام جمعه شهر پرند در ادامه به برخی از فواید حذف ارز ترجیحی پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از از فواید این طرح این است که دیگر سفره کشور ما پس از مدت کوتاه به بیگانگان و استکبار در داخل و خارج کشور مرتبط نخواهد بود و ان شاءالله مسئله تامین خوراک مردم  به واسطه این دولت انقلابی مدیریت خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: امروز چیزی به نام کمبود آرد در کشور وجود ندارد و تنها مدیریت و نظارت دقیق می‌خواهد که مطالبه مردم از دولت انقلابی است و مطالبه ما از دولت انقلابی این است که با نظارت و دقت بیشتر ان‌شاءالله بتوانند این موضوع را مدیریت کنند.

امام جمعه شهر پرند خاطر تصریح کرد: از مردم ایران در راستای همراهی با این جراحی اقتصادی قدردانی می‌کنیم؛ چراکه ایرانیان بار دیگر ثابت کردند مردمی متمدن، فهیم و بصیر هستند و در این مسئله علی رغم اینکه می‌دانیم به مردم فشار آمده است و می دانیم که در بین آن‌ها توازن به معنای واقعی لحاظ نشده است؛ اما باز پای این انقلاب مانند ۴۳ گذشته ایستاده اند و امیدواریم به زودی پرچم این انقلاب به وسیله همین مردم به دست وجود نورانی امام زمان (عج) برسد.

حجت‌الاسلام کاظمی در ادامه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد پرداخت و ابراز کرد: فتح خرمشهر فتح الفتوح بود نیروهای ما بود و امام خمینی(ره) در این باره فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این یک درس عرفانی بسیار بزرگ برای انقلاب ما بوده است‌.

وی در ادامه افزود: فتح خرمشهر، نتیجه تغییر رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و اقدام جهادی جوانان مؤمن و انقلابی بود که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، فتح الفتوح امام خمینی (ره) بوده است.

حجت‌الاسلام کاظمی در پایان با اشاره به نقش آفرینی شهید باقری در عملیات فتح خرمشهر ‌و قدرت تحلیل و شناخت دقیق آن شهید از واقعیات میدانی اظهار داشت: باید الگوی مؤلفه‌های اقتدار نبوغ شهید باقری را برای عصر امروز ترسیم کنیم و مهندسی فرهنگی شهید باقری را در قرارگاه‌های نماز جمعه پیاده کنیم.

ارسال نظرات