۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۷۱۰۲۳۸
رییس جمهور در جلسه هیات دولت:

ارتقای بهره‌وری در کشور یک اولویت مهم و وظیفه‌ای همگانی است

ارتقای بهره‌وری در کشور یک اولویت مهم و وظیفه‌ای همگانی است
رییس جمهور تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری دانست و گفت: همه دستگاه‌ها خود را ملزم به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی بدانند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز یکشنبه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن روز بهره‌وری تاکید کرد: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری است و بدون توجه به این مسئله هیچ یک از برنامه‌های تحولی و توسعه‌ای به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. 

رییس جمهور ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان امور اداری و استخدامی کشور دانست و در عین حال به همه دستگاه‌ها متذکر شد برای سنجش میزان ارتقای بهره‌وری، شاخص‌های قابل ارزیابی تعیین کنند و روند تحقق آن را هر سال مورد پایش قرار دهند.

وی با بیان اینکه پایین بودن بهره‌وری در کشور، با وجود نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و ساختار اداری و بودجه مناسب، نیازمند آسیب‌شناسی است، افزود: همه دستگاه‌ها باید خود را مسئول افزایش بهره‌وری سازمان خود و خدمات‌شان به مردم بدانند.

رییس جمهور در ادامه ضرورت شکل‌گیری دولت هوشمند را از الزامات افزایش بهره‌وری در کشور دانست و گفت: باید با تسریع در تکمیل زیرساخت‌های مربوطه، به صورت جهشی و با سرعت و دقت به سوی ایجاد دولت هوشمند حرکت کنیم.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دولت هوشمند در اتخاذ تصمیمات بزرگ و دقیق برای کشور و تسهیل امور مردم و فعالیت دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی آنها با یکدیگر نقش بسزایی دارد و یک مطالبه همگانی است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته میراث فرهنگی بر لزوم حفظ و حراست از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: اگر میراث یک ملت در موزه قرار گیرد و بر آن قفل بخورد، ماندگار نخواهد بود.

آیت الله رئیسی افزود: میراث زنده یک ملت آن است که همواره در معرض دید همگان قرار گیرد و مایه عبرت و عامل حرکت و حیات آن ملت و دیگر ملت‌ها باشد.

ارسال نظرات