۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۲۸۶

درد های فیزیکی بیماری نیستند بلکه علائمی هستند که باید بررسی شوند

درد های فیزیکی بیماری نیستند بلکه علائمی هستند که باید بررسی شوند
استاد طب فیزیکی و توانبخشی گفت:‌ کمردرد یک علامت است و همیشه دردها علامت بوده و بیماری نیست، بلکه باید ایجاد کننده کمردرد را بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره «انواع کمردردها»، بیان داشت: کمردرد یک علامت است و همیشه دردها علامت بوده و بیماری نیست، بلکه باید ایجاد کننده کمردرد را بررسی کنیم.

وی با برشمردن سه علت عمده کمردرد در افراد، خاطرنشان کرد: یک علت، مکانیکال یا غیراختصاصی است. دومین گروه، ناشی از بیماری‌های دیسک و کانال نخاعی و ریشه‌هایی است که در کمر، ستون فقرات و نخاع وجود دارد و از سوراخ‌های بین‌مهره‌ای خارج می‌شود و به علت بیماری‌های دیسک، کمردرد بروز پیدا می‌کند.

استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گروه دیگری که موجب کمردرد می‌شوند بیماری‌های مختلفی است که ممکن است مربوط به کمردرد نبوده اما ارتباط ایجاد کنند و به علت اختلال روماتیسمی، عفونت‌ها، تورم‌ها و التهاب‌هاست که ایجاد کمردرد می‌کند و هرکدام از اینها زیرگروه‌هایی دارد.

رایگانی افزود: باید به این نکته توجه کنیم که کمردرد یک علامت است و تشخیص بیماری نیست و حتما برای اینکه فرد متوجه شود علت آن چیست باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

منبع: فارس

ارسال نظرات