۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۷۱۰۳۷۲
در نشست علمی متاورس و ابعاد فقهی ،فرهنگی و اقتصادی بررسی شد؛

بررسی ظرفیت ها و چالش های متاورس

بررسی ظرفیت ها و چالش های متاورس
نشست علمی متاورس و ابعاد فقهی - فرهنگی و اقتصادی - با حضور اساتید گرانقدر حجج الاسلام نهاوندی و خطیبی در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست علمی متاورس و ابعاد فقهی - فرهنگی و اقتصادی - با حضور اساتید گرانقدر حجج الاسلام علی نهاوندی و خطیبی دوشنبه ۲ خردادماه در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزاری شد.

حجت الاسلام نهاوندی مدیر فقه و رسانه مرکز ائمه اطهار گفت: جریان تمدن غرب بر پایه مبانی اومانیستی و رویکرد فردگرایی به یک سری تکنولوژی های نوین مدیا روی آورده است که این تغییر مولفه ها  توازن قدرت در جهان را به هم خواهد ریخت.

وی با بیان اینکه متاورس ترکیبی از جهان فیزیکی و دیجیتال است، اظهار کرد: تکنولوژی متاورس فرصت ها و امتیازاتی دارد که در عرصه های مختلف از این ظرفیت تکنولوژی متاورس بهره‌مند خواهیم شد لذا پیشاپیش باید ابعاد فقهی آن را بررسی کنیم.

در ادامه این مباحث حجت الاسلام خطیبی عضو مرکز موضوع شناسی احکام ابراز کرد: متاورس آینده اقتصاد را متحول خواهد کرد اما عمده مشکلات این فضا چالش های فرهنگی است.

وی ادامه داد: متاورس فناوری جدیدی مثل رمز ارزها است و بحث اقتصادی متاورس یکی از پیچیده ترین مسائلی است که اقتصاد جهان را متحول خواهد کرد و اقتصاد را فعال می کند اما آسیب‌هایی را نیز در پی خواهد داشت و کسانی که با فناوری آشنایی کافی نداشته باشند کسب و کار هایشان آسیب می بیند.

حجت الاسلام خطیبی با اشاره به اینکه شیوه استعمار کشورها تغییر کرده است، تصریح کرد: اگر چه کشورهای جهان سوم و حتی در حال توسعه فکر می کنند از استقلال برخوردار می باشند اما غرب با تکنولوژی و فضای مجازی و البته استفاده از ذخایر طبیعی مناطق و خام فروشی کشورها نوعی دیگر از استعمار را رقم زده است.

ارسال نظرات