۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۱۰۴۰۶
آیت الله مکارم شیرازی:

باید نسبت به انتقال فرهنگ های فاسد هوشیار بود

باید نسبت به انتقال فرهنگ های فاسد هوشیار بود
حضرت آیت الله مکارم همراهی مسائل مذهبی با تعلیم و آموزش را ضروری دانست و گفت: باید ضمن فراگرفتن علوم روز، نسبت به انتقال فرهنگ های فاسد نیز هوشیار بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه ریزی و اهداف عالیۀ آن وزارتخانه، گفت: پیگیری و عملیاتی کردن آنها، سبب ایجاد تحول در مجموعه علمی و در نهایت در کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه علوم در گذشته از شرق به غرب منتقل شده، اما اکنون از غرب به دانشگاه ها وارد می شود، افزود: باید ضمن فراگرفتن علوم روز از هر منطقه جهان که باشد، نسبت به انتقال فرهنگ های فاسد نیز هوشیار بود.

این مرجع تقلید همراهی اخلاق و مسائل مذهبی با تعلیم و آموزش را ضروری دانست و تأکید کرد: اینکه در 400 سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می ریزد و عده ای کشته و مجروح می شوند، بیانگر بی مسئولیتی و بی اخلاقی برخی هاست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ریشه یابی دقیق این فاجعه تأکید کرد و افزود: باید بررسی شود که چه عواملی سبب شده، آیا برنامه نظارت مهندسی ایراد دارد، یا مهندسین درس را خوب فرا نگرفته اند و یا درس ها کامل نبوده و یا اینکه در مقام عمل کم کاری صورت گرفته است.

این مرجع تقلید در ادامه  ابراز کرد: نباید هیچ فرد مستعدی بخاطر نداشتن شهریه، از تحصیل در دانشگاه محروم گردد.

وی همکاری کانون های علمی و فرهنگی متعدد و عظیم در قم را ضروری دانسته و بر ارتباط هر چه بیشتر میان حوزه و دانشگاه تأکید کردند.

ارسال نظرات