۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۱۰۴۱۴
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

لزوم حرکت علمی منسجم برای از بین بردن عقب افتادگی علمی جهان اسلام

لزوم حرکت علمی منسجم برای از بین بردن عقب افتادگی علمی جهان اسلام
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش‌ دشمنان در عقب نگهداشتن جوامع اسلامی، بر لزوم حرکت علمی منسجم برای از بین بردن این عقب افتادگی ها تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شناخت زمان و آگاهی نسبت به جریان آن و گام بر داشتن بر اساس جریان های موجود در هر زمان برای هر انسان عاقل  و اندیشمندی لازم و واجب است.

این مرجع تقلید با توصیف نقشه های دشمنان اسلام و جریان های استکباری در عقب نگهداشتن جوامع اسلامی افزود: وضعیت کنونی جهان اسلام حاصل کم کاری در علم آموزی و حرکت های علمی است و باید با حرکت علمی منسجم برای رهایی امت اسلامی از جهل و نادانی و از بین بردن عقب افتادگی علمی جهان اسلام تلاش کرد.

وی در ادامه با بیان اصطلاحات علوم مختلف بیان کرد: وجود این اصطلاحات در علوم مختلف نشان دهنده این است که ریشه تمام علوم از اسلام و حاصل تلاش دانشمندان و اندیشمندان مسلمان در علوم مختلف است. باید حقیقت اسلام و ابعاد مختلف اسلام را به جهانیان شناساند.

وی با مهم خواندن حمایت از محققان و پژوهشگران افزود: امیدواریم با اقدامات مناسب در این زمینه شاهد رشد علمی و نوآوری در زمینه های گوناگون علمی در کشور باشیم. تشویق اسلام به فراگرفتن علوم و اهمیت دادن به علم آموزان و پژوهشگران سبب پیدایش تمدن اسلامی گشت که در قرون گذشته دانشمندان بنامی چون ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و... را به دنیا معرفی کرد و در آن روزگار مسلمانان در تمامی علوم پیشتاز و ممتاز بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطر نشان کرد: نقش معنویت و ترویج آن در میان دانشجویان و اندیشمندان بسیار مهم است چرا که در اسلام علوم مختلف آمیخته با معنویت و توحید بوده است و نباید از این مهم غفلت نمود.

ارسال نظرات