۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۱۰۴۲۱
به مناسبت سال روز آزاد سازی خرمشهر انجام می شود؛

معرفی کتاب شناسنامه شهید حسین خرازی

معرفی کتاب شناسنامه شهید حسین خرازی
این کتاب گوشه ای از سبک و روش زندگی و دانستنی های مربوط به سردار سرلشکر شهید حاج حسین خرازی است که جهت معرفی اجمالی شهید به شکل شناسنامه ای به رشته تحریر در آمده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر کتاب «شناسنامه شهید حسین خرازی» را معرفی می شود.

کتاب «شناسنامه شهید حسین خرازی» به نویسندگی خانم ناهید رحیمی و به همت انتشارات اتابک به شکل شناسنامه ای در ۱۶ صفحه چاپ و منتشر شده است.

این کتاب گوشه ای از سبک و روش زندگی و دانستنی های مربوط به سردار سرلشکر شهید حاج حسین خرازی است که جهت معرفی اجمالی این شهید گرانقدر به شکل شناسنامه ای به رشته تحریر در آمده است.

نویسنده، هدف از تالیف این کتاب را ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و استفاده از راه و منش شهدا در تمام مراحل زندگی به عنوان کرده است.

در این کتاب جملاتی از دوران کودکی و نوجوانی شهید خرازی، دوران سربازی، دوران انقلاب اسلامی، فعالیت های شهید در کردستان، دوران آغاز جنگ تحمیلی، دوران جانبازی، دوران ازدواج، دینداری شهید، ویژگی ها و دانستنی ها، جملاتی از گفتار شهید و فرازی از وصیت نامه آن شهید را ذکر کرده است.

برشی از کتاب

مرتب با قرآن و مفاهیم آن مأنوس بود؛ صدای خوبی هم داشت که با آن قرآن را به زیبایی قرائت می کرد. در ایام محرم هر سال به همراه نیروهای لشکر امام حسین(ع) و با پای برهنه در بیابان های سوزان جبهه جنوب سینه‌زنی و عزاداری می کرد و برای مراسم روز عاشورا، خود او زیارت عاشورا برای همه می خواند.

ارسال نظرات