۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۴۳۲
به مناسبت سوم خرداد؛

نشست تحلیلی «چرایی جنگ» در حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد

نشست تحلیلی «چرایی جنگ» در حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد
مازندران - نشست تحلیلی «چرایی جنگ» به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مختار داوری، مدرس عقیدتی سیاسی سپاه کربلا مازندران امروز در نشستی با موضوع چرایی جنگ در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و جمع مجازی طلاب و کارکنان مدارس حوزه علمیه خواهران مازندران، به مناسبت سالروز سوم خرداد با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو قطب غرب و شرق تقدیم شده بود، گفت: اما انقلاب اسلامی انحصار قدرت در میان دو بلوک غرب و شرق را شکست.

وی با بیان این که ایران نیز تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در همین بلوک غرب و شرق خلاصه شده بود و وابسته به غرب بود، افزود: انقلاب اسلامی، به ایران اقتدار، عزت و عظمت بخشید و کشور را از انحصار چند قدرت مستکبر خارج کرد.

داوری با اشاره به این که زمانی که انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، معادلات قدرت‌های بزرگ برهم خورد و یک قدرت جدید در صحنه جهانی به نام جمهوری اسلامی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری این انقلاب و نظام اسلامی بر روی یک میلیارد و دویست میلیون مسلمان در سراسر دنیا و شعارش نه شرقی و نه غربی بود.

وی با بیان این که قدرت های بزرگ می دانستند چون بنای این نظام بر اساس دین و عقیده اسلامی است هر روز قدرتمند تر خواهد شد، افزود: ابرقدرت شرق با آن قدرت بزرگ چون بنیانش براساس اصول اعتقادی نبود از بین رفت.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به این که استکبار جهانی به سرکردگی غرب هم در حال از بین رفتن است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در چهاردهه اخیر علی رغم فشارهای بی سابقه سیاسی، نظامی و اقتصادی، هشت سال جنگ، خراب‌کاری‌ها، ترور و حذف انسان‌های تأثیرگذار در نظام، همچنان استوار به راه خود ادامه می دهد.

داوری با بیان این که پایه های این نظام دینی بر اساس تفکر اسلامی بنا نهاده شده است، خاطرنشان کرد: پشتوانه‌ این نظام، مردمی معقتد به اصول دینی هستند و یکی از مهم ترین این مؤلفه ها پیوند مردم با ولایت‌فقیه است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب، قدرت شرق و غرب درحال جنگ بودند، اما بعد از آن به یک نقطه مشترک یعنی مقابله با جمهوری اسلامی ایران رسیدند و مرزهای ما را از جهات مختلف مورد هجوم قرار دادند و با خراب‌کاری در نظام نوپا شروع به تضعیف نظام کردند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد: ملت بزرگ ایران از هر قشری برای دفاع از نظام و اصول اعتقادی خود وارد جنگ با دشمن شدند و با جان ‌فشانی خود نگذاشتند که دشمن خدشه‌ای بر این نظام وارد کند.

داوری با بیان این که ایران اسلامی در هشت سال دفاع با دستان خالی، اما با اراده پولادین رزمندگان جبهه اسلام در برابر قدرت های جهانی پیروز شد، بیان داشت: این مردم در دفاع مقدس با وحدت و همبستگی خود نگذاشتند قدرت های زورگوی جهانی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به این که به اعتراف دشمنان نظام، جمهوری اسلامی به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز این نظام دینی فراتر از مرزهای خود گسترش پیدا کرده و یکی از آرمان های بزرگ آن نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است و از این آرمان ها دست نخواهد کشید./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات