۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۱۰۴۵۴

زندگی پس از زندگی؛ اقبال مردم به خاطرات کسانی که از دنیای مردگان برگشتند

زندگی پس از زندگی؛ اقبال مردم به خاطرات کسانی که از دنیای مردگان برگشتند
کتاب «سه دقیقه در قیامت» از جمله آثار پرفروش انتشارات شهید ابراهیم هادی در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب بود؛ اثری که روایتگر تجربه‌ای نزدیک به مرگ است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ،مرگ و دنیای پس از آن همواره برای بشر جالب و جذاب بوده است. کسی از آن دنیا برنگشته و دقیقاً نمی‌داند که چه خبر است. همین رازآلودگی سبب شده انسان‌ها مشتاق باشند تا بیشتر از آن بدانند؛ این علاقه حتی در میان فرهنگ‌هایی که همانند ادیان ابراهیمی به دنیای باقی اعتقاد ندارند نیز دیده می‌شود. مرگ‌اندیشی گاه برای عده‌ای مایه آرامش و حرکت به سمت معنویت است، گاه برای برخی مجالی برای رسیدن به پرسش‌ها و گاه برای عده‌ای بهانه‌ای برای رسیدن به زندگی جاودانه؛ چنانکه اسکندر مقدونی در پی آب حیات سال‌ها گرد جهان گشت. 

کتاب‌هایی که در رابطه با مرگ نوشته می‌شود، عمدتاً مخاطبان خود را به خوبی پیدا می‌کنند. از جمله این آثار که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، کتاب «سه دقیقه در قیامت» است؛ کتابی که به کوشش گروه نویسندگان نشر شهید ابراهیم هادی نوشته و از سوی این ناشر منتشر شده است. 

کتاب «سه دقیقه در قیامت» دومین کتاب پرفروش نشر هادی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شده است. این اثر که تجربه‌ای نزدیک به مرگ را از زبان یکی از مدافعان حرم روایت می‌کند، پیش‌تر نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است؛ به طوری که تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نسخه از آن منتشر شده است. 

راوی در کتاب «سه دقیقه در قیامت» زیر عمل جراحی برای لحظه‌هایی از دنیای خاکی می‌رود و تجربه‌ای نزدیک به مرگ دارد. او در این زمان کوتاه چیزهایی می‌بیند که درک آن برای مردم عادی سخت است. در این کتاب که بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته و البته نقدهایی نیز بر آن وارد شده است، مطالبی درباره مرگ، برزخ، حال انسان در برزخ و بسیاری موضوعات دیگر درباره حیات پس از مرگ ارائه شده است.

اما کتاب «سه دقیقه در قیامت» تنها کتابی نیست که درباره تجربیات نزدیک به مرگ منتشر شده باشد. نشر شهید هادی در ماه‌های گذشته اقدام به انتشار عناوین دیگری نیز از این باب کرده است که از این جمله می‌توان به کتاب «شنود» اشاره کرد. این اثر خاطرات یکی از مسئولان امنیتی را روایت می‌کند که از مرگ بازگشته است. کتاب حاضر با وجود اینکه تنها چند ماه از نشر آن می‌گذرد، به چاپ چهارم رسیده و تاکنون 80 هزار نسخه از آن توزیع شده است. 

کتاب «با بابا» از دیگر عناوین نشر هادی در این موضوع قرار می‌گیرد. این اثر پیرامون زندگی شهید حاج محمد طاهری و فرزند وی نوشته شده و با استقبال مخاطبان به چاپ چهارم رسیده و تاکنون 50 هزار نسخه از آن در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

اما عنوان پرفروش‌ترین کتاب انتشارات شهید ابراهیم هادی، مانند سال‌های گذشته، از آنِ جلد نخست کتاب «سلام بر ابراهیم» است؛ کتابی که روایتگر زندگی و منش شهید ابراهیم هادی از زبان دوستان، همراهان و اعضای خانواده است. این کتاب که تاکنون به دیگر زبان‌ها نیز ترجمه شده، طی سال‌های گذشته همواره یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس بوده است.

نشر شهید ابراهیم هادی در حال حاضر چاپ یکصد و پنجاه و چهارم از این اثر روانه بازار نشر کرده که با این حساب، شمارگان این کتاب به یک میلیون و 370 هزار نسخه رسیده است. همچنین جلد دوم از کتاب «سلام بر ابراهیم» نیز به چاپ سی و هشتم رسیده و تاکنون 46 هزار نسخه از این اثر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

ارسال نظرات