۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۱۰۵۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدای روحانی مبلغ واقعی دین اسلام بودند

شهدای روحانی مبلغ واقعی دین اسلام بودند
لرستان-حجت الاسلام توکلی از شهدای روحانی به عنوان مبلغ واقعی دین اسلام یاد کرد و گفت: امروز برای ادامه راه به سیره و روش شهدا نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام اسماعیل توکلی، ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان بروجرد که در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: شهدا بدون منت وارد عرصه جهاد شدند و برای رفتن به جبهه درخواست حقوق و پاداش مادی نداشتند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه شهدای روحانی مبلغ واقعی دین اسلام بودند، افزود: آنان بدون منت وارد عرصه جهاد و جنگ شدند.

وی با بیان اینکه شهدا رنگ تعلق دنیایی نداشتند و خداوند پاداش مجاهدت‌های آنان را با شهادت داد، گفت: شهدا اهل حزب و جناح بازی نبودند و برای رضای خدا و دفاع از میهن اسلامی وارد عرصه جهاد شدند.

حجت الاسلام توکلی شرط شهید شدن را شهید بودن خواند و گفت: امروز شهدا در جان و دل ملت جای دارند و این موضوع در تشییع شهدا مشهود است.

وی با اشاره به اینکه شهدا در کردار و گفتارشان صادق بودند، گفت: امروز به سیره و روش شهدا نیازمند هستیم تا راه را گم نکنیم.

حجت الاسلام توکلی اظهار کرد: حرکت در راه شهدا نیازمند تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و آشنا سازی نسل جوان و نوجوان با اهداف و آرمان های شهدا است.

گفتنی است، شهرستان بروجرد ۱۴ شهید روحانی دارد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات