۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۱۰۷۲۸
اخلاق در سینما (۹)؛

استوری معنادار کتایون ریاحی علیه «سعید پورصمیمی»!

استوری معنادار کتایون ریاحی علیه «سعید پورصمیمی»!
استوری کتایون ریاحی، علیه سعید پورصمیمی، که این روزها روی فرش قرمز جشنواره‌ی کن است، با ذکر عنوان «هشتصد زن».

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سعید پورصمیمی و ترانه علیدوستی از اعضای کمیته مستقل بررسی خشونت علیه زنان در سینما، که روی فرش قرمز و در کنار پورصمیمی حاضر بود، در ساعاتِ پس از انتشار استوری خانم کتایون ریاحی، هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

استوری معنادار کتایون ریاحی علیه «سعید پورصمیمی»!

کتایون ریاحی ساعاتی قبل استوری جدیدی را منتشر کرد:

استوری معنادار کتایون ریاحی علیه «سعید پورصمیمی»!

حالا کتایون ریاحی با انتشار عکس خود به اصل ماجرا اشاره کرده است:

"این عکس مربوط به بیست و پنج سال پیش است.
آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای پورصمیمی دستیار یا معاون بودند.

من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای پورصمیمی که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است.

به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند."

سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت سینما که به بهانه نمایش فیلم «برادران لیلا» در جشنواره کن حضور دارد، به خاطر بازی در این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است.

دو روز گذشته ترانه علیدوستی در کنفرانس خبری این فیلم به نوعی با اشاره به عدم حضور فرهاد اصلانی(یکی از متهمان آزارگری جنسی) در بین عوامل فیلم «برادران لیلا»، موضع قطعی خود درباره بازیگران متهم آزار جنسی را اعلام کرد و گفت ما در کنار این افراد نمی‌ایستیم و نایستادیم!

حالا باید دید این بازیگران که در جشنواره فیلم کن ژست مبارزه با آزارهای زنان را گرفته اند چه واکنشی به این قضیه نشان می دهند.

ارسال نظرات