۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۰۸۱۹

باید جویای حال ایثارگران باشیم

باید جویای حال ایثارگران باشیم
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: جامعه ایثارگران توقع آنچنانی از نظام و انقلاب نداشته و ندارند اما باید رسیدگی به این افراد به درستی صورت بگیرد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اگرچه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سال‌های پیش به اتمام رسیده اما اثرات و آسیب‌های آن همچنان سایه بزرگی بر زندگی بسیاری از افراد جامعه افکنده‌ است. افرادی که سال‌های متمادی جان خود را کف دست گرفته و با ارتش بعث به مقابله پرداختند و اجازه ندادند، انقلاب، اسلام و ناموس این مرز و بوم در اختیار دشمن و اجنبیان قرار می‌گیرد.

این خانواده‌ها که برخی جزء خانواده معظم شهدا، برخی جزء ایثارگران، برخی دیگر نیز جزء جانبازان و اسرا هستند، همچنان زخم آن دوران را به دوش می‌کشند. آنهایی که قریب به 40 سال، ویلچرنشین شده و یا شب‌ها همچنان به یاد شب‌های عملیات آن روزها را با فریادهای خود یادآوری می‌کند.

جوانانی که آن روز با لبیک به امام خویش سینه خود را سپر گلوله و تیرهای دشمن کردند و امروزه به دلیل برخی از مشکلات و دغدغه‌ها با مشکلاتی روبرو هستند. «خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اسرا ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند.» این جمله را می‌توان از زبان یکایک مسئولین و دلدادگان به شهدا در این کشور شنید که اگر بخواهیم بدون مبالغه صحبت کنیم، رفع مشکلات این اسطوره‌های صبر و ایثار از مهمترین و با اولویت‌ترین خواسته قانونگذاران و مسئولان اجرایی کشور است.

لذا یکی از اقدامات لازم و عملی برای فرهنگ‌سازی «ایثار و شهادت»، رسیدگی به وضعیت فعلی جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهداست. بنابراین توجه جدی و احترام به آنها، بخشی از فرهنگ‌سازی را دنبال خواهد کرد. بر همین اساس سراغ فراکسیون ایثارگران مجلس رفته‌ایم تا از اقدامات آنها برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری جویا شویم.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه و فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه  باید مشکلات جامعه ایثارگران حل شود؛ تصریح کرد: متأسفانه با توجه به اقدامات انقلابی و دلیرانه جامعه ایثارگران در طول دفاع مقدس، آنگونه که می‌بایست به آنها رسیدگی نشده‌ و این یک واقعیت است که متاسفانه دلایل مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی قوانینی را برای ایثارگران تصویب کرده که متاسفانه برخی از این قوانین اجرا نمی‌شود؛ یادآور شد: متأسفانه برخی از قوانین جامعه ایثارگری را در جامعه منعکس کرده‌ایم اما اجرا نشده‌است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس اخلاص ایثار و شجاعت ایثارگران را بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: جامعه ایثارگران توقع آنچنانی از نظام و انقلاب نداشته و ندارند اما باید رسیدگی به این افراد به درستی صورت بگیرد.

* با عدالت و برنامه‌ریزی دقیق به جامعه ایثاگران رسیدگی شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در میان خانواده‌های عزیز و معظم شهدا و ایثارگران تعداد اندکی پیدا می‌شوند که از این موقعیت، خدای نکرده سوء استفاده می‌کنند؛ برخی از آنها پرونده درست و حسابی جانبازی ندارند که از طریق تیم پزشکی یا غیره مورد غفلت واقع شده که این افراد توقعات بسیار زیادی نسیت به سایر جامعه ایثارگری دارند.

امیرآبادی فراهانی با تأکید بر اینکه نباید هرکسی تجمعی در برابر بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کرد به او بیشتر رسیدگی شود؛ افزود: نباید بسیاری از ایثارگران عزیز کشورمان که حیا پیشه کرده و با مشکلات بسیار زیادی در منزل نشسته‌اند را فراموش کرد و یا کمتر مورد توجه قرار گیرد چرا که این امر به دور از عدالت است.

وی ادامه داد: به نظر من بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برنامه و دقیق برای این موضوع داشته باشد و براساس اولویت‌های مشخص شده، به ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا را رسیدگی کند.

* شفاف‌سازی قوانین ایثارگران ضروری است

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برنامه‌ای شفاف برای همه ایثارگران تدوین کند؛ اظهارداشت: این برنامه باید به صورت شفاف بیان کند که خانواده جانباز یا شهید از چه امکاناتی برخوردار است؟ یعنی یک جانباز 40 درصد بداند که از چه نوع موضوعاتی برخوردار است و آن امکانات و امتیازات را به او بدهند که دیگر نیاز نباشد به دنبال آن برود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تدوین برنامه هفتم در قوه مقننه خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم باید تغییراتی را انجام دهیم و کمیته‌ای برای این امر تشکیل شده‌است. مثلاً رزمنده‌ای داریم که قریب به 60 یا 70 ماه سابقه حضور در جبهه دارد و در خط مقدم حضور داشته  و به لطف خدا دچار مجروحیت نشده، اما او را نباید فراموش کرد و بایستی تفاوت‌هایی قائل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات