۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۷۱۱۱۶۵
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

آستان قدس رضوی به مسأله فرهنگ و احیای امر اهل بیت اهتمام دارد

آستان قدس رضوی به مسأله فرهنگ و احیای امر اهل بیت اهتمام دارد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام رضا آثار و برکات احیای امرشان را فرموده اند و ما به دنبال احیای امر اهل بیت و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از تازه های نشر و بازگشایی فروشگاه کتاب رضوی شعبه قم گفت: در آستان قدس رضوی خصوصاً در این دوره بیشتر به مسأله فرهنگ اهتمام داریم و در حوزه آموزشی، فرهنگی و زیارتی کارهای ارزشمندی صورت گرفته است که این راه را گذشتگان برای ما همواره کرده اند.

وی افزود: در حوزه معرفت و عمل امام رضا عالم آل محمد(ص) هستند و بیشتر از پرداختن به آهو و کبوتر به عالم آل محمد بودن امام می پردازیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ابراز کرد: امام آثار و برکات احیای امرشان را فرموده اند و ما به دنبال احیای امر اهل بیت و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم به امام رضا عشق می ورزند، اظهار کرد: ما چقدر به این محبت و ارادت عمق بخشیده ایم، بدون تعارف خیلی کسری داریم؛ در حوزه کارهای فرهنگی نگاه تاجرانه نکردیم و به دنبال کارهای فاخر هستیم و برای آن هزینه می کنیم.

وی با تاکید براینکه نگاه ما کمیتی نیست بلکه کیفیت محور است، اظهار کرد: با نگارش کتاب خلاء را پر می کنیم اما جامعه ما با آموزه های پیامبر و اهل بیت (ع) فاصله دارد و این فاصله را ما باید جبران کنیم اما آیا با نشر یک کتاب وظیفه خود را ادا کرده ایم؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی صرف نگاشتن و چاپ کتاب به اندازه کافی تاثیرگذاری ندارد، خاطرنشان کرد: همه کتاب نمی خوانند پس بعد از مرحله نگارش کتاب باید با بیان مطالب آن معارف را به جامعه منتقل کنیم و به نگارش و تدوین بسنده نباید کرد.

ارسال نظرات