۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۱۲۱۱

دیدار آیت الله اعرافی با رئیس مجمع کلیساهای شرقی

دیدار آیت الله اعرافی با رئیس مجمع کلیساهای شرقی
آیت الله اعرافی با کاردینال لئوناردو ساندری رئیس مجمع کلیساهای شرقی کلیساهای کاتولیک کشورهای آسیایی از جمله کلیساهای ایران زیر نظر وی اداره می شود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و هیئت همراه با کاردینال لئوناردو ساندری، رئیس مجمع کلیساهای شرقی که کلیساهای کاتولیک کشورهای آسیایی از جمله کلیساهای ایران زیر نظر وی اداره می شود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر حوزه های علمیه در این دیدار علاوه بر تبیین ظرفیت های حوزه های علمیه بیان کرد: اسلام اگرچه در درون خود مذاهب گوناگون با مشترکات فراوانی دارد، امّا مکتب تشیّع به شکل خاصّ رویکردی تقریبی، امّت گرا و ادیانی دارد و انقلاب اسلامی، بر این ویژگی تأکید داشته و تلاش می کند تا با تکیه بر مشترکات، همکاری های پیروان ادیان را توسعه و تعمیق ببخشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: راهبرد حوزه های علمیه در برنامه ریزی ها، توجّه به مطالعات بین الأدیانی، به خصوص مطالعات اسلام و مسیحیت و به ویژه مطالعات تشیّع و کاتولیک می باشد و در این راستا رشته های متنوّع ادیانی طرّاحی شده و تاکنون صدها کتاب، مقاله و پایان نامه به رشته تحریر در آمده است.
وی ابراز امیدواری کرد با انجام این سفر و توسعه همکاری ها، شاهد برنامه های مشترک متعدّدی از جمله تدوین سند همکاری مشترک باشیم.

کاردینال ساندری نیز ضمن تشکر از انجام این سفر بیان کرد: ما تلاش می کنیم تا با ایجاد یک اخوّت میان همه انسان ها و به ویژه میان مسیحیان و مسلمانان، جهان جدیدی را بسازیم و عشق ورزی، صلح و برادری را ترویج کنیم.

وی افزود: آرزومندیم تا گرسنگی و جنگ از جهان رخت بر بسته و انسان های مناطق مختلف جهان بتوانند با حداقل امکانات، به کرامت واقعی خود دست پیدا کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات