۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۷۱۱۳۲۲
رئیس‌جمهور:

تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد

تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد
گروه استان‌ها ـ رئیس‌جمهور ‌صبح امروز وارد آبادان شد و بلافاصله به محل ساختمان متروپل رفت تا از نزدیک در جریان مراحل آواربرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس جمهور بدون اطلاع قبلی و به‌صورت سرزده به آبادان سفر کرد و با حضور در خیابان امیرکبیر (امیری) آبادان عملیات آواربرداری را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

رئیس‌جمهور: تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری آبادان با اشاره به ‌بازدید از ساختمان متروپل و گلایه و انتقاد مردم از روابط ناسالم در ساخت این ساختمان ‌و ‌فسادهای صورت‌گرفته در این مسیر اظهار داشت: ‌به‌موازات اقدامات فنی و میدانی، باید به‌سرعت عملیات آواربرداری انجام شود.‌

 وی با ابراز اینکه "امیدوارم رسیدگی به روابط ناسالم و فسادهای منجر به حادثه متروپل با همان سرعت رسیدگی‎های میدانی به این حادثه پیگیری شود"، تصریح کرد: ‌خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

رئیس جمهور با تذکر اینکه با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت‌آموزی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ‌خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه "این چهارمین حضور من در استان خوزستان است و حضور ‌در اقصی نقاط کشور تا زمانی که مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت"، اضافه کرد: مصوبات سفرهای گذشته به خوزستان همچون ماه‌های گذشته با جدیت تا زمان تحقق نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه این وضعیت حق مردم این خطه نیست، تصریح کرد: تا روزی که مشکلات آبادان حل شود مدام به خوزستان سفر خواهم کرد و نمی‌گذاریم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار شود.‌ حادثه متروپل آبادان باید عبرتی شود برای سوء‌استفاده‌کنندگان.

حضور رئیس‌جمهور در مینوشهر

رئیس جمهور در ادامه در مینوشهر به دیدار خانواده صالحیان‌پور که سه نفر از اعضای خانواده از جمله دو دختر خود را در حادثه متروپل از دست دادند، رفت.

رئیس جمهور در دیدار این خانواده درگذشت سه تن از اعضای این خانواده در حادثه متروپل را تسلیت گفت و قول داد در سریعترین زمان به این حادثه رسیدگی و با مسببان قطعاً برخورد خواهد شد.

آیت الله رئیسی در دیدار با خانواده جلیلیان که چهار عضو خانواده خود را در حادثه متروپل از دست دادند، به بازماندگان تسلیت گفت و اظهار داشت: برخورد عبرت‌آموز با عوامل خاطی مهمترین اقدام دولت است و دولت اغماضی در این امر ندارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهم با نظارت دقیق ساختمان‌های ناایمن و بررسی شرایط آن‌ها نگذارند اگر ساختمانی ناایمن است مردم در آن ساکن شوند، بلکه ساختمان بی‌درنگ تخلیه شود و نگذارند مردم در آن ساکن شوند تا در صورت امکان بتوان آن‌ها را مقاوم‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت حق مردم این خطه نیست، تصریح کرد: تا روزی که مشکلات آبادان حل شود مدام به خوزستان سفر خواهم کرد. 

آیت‌الله رئیسی با گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: به آبادان سفر کرده‌ام تا با رسیدگی به این موضوع نگذاریم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار شود.‌ حادثه متروپل آبادان باید عبرتی شود برای سوءاستفاده‌کنندگان.

نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه ولی‌عصر خوزستان، استاندار و فرماندار آبادان رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بازماندگان حادثه متروپل دیدار کرد

حضور رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل آبادان

آیت‌الله ابراهیم رئیسی، بلافاصله پس از پایان سفر استانی خود به آذربایجان شرقی، صبح امروز جمعه بدون اطلاع قبلی و سرزده در سفر به آبادان با حضور در خیابان امیرکبیر این شهر از محل حادثه و روند آواربرداری از ساختمان متروپل بازدید کرد و عملیات آواربرداری را از نزدیک مورد بررسی قرارداد.

وی در این بازدید با تعدادی از کسبه حاضر محل گفت‌وگو کرد و تعدادی از مردم نیز در این دیدار از مشکلاتشان گفتند. مردم در این بازدید با قدردانی از تلاش‌های دولت در ساماندهی سریع وضعیت منطقه خواستار برخورد جدی با مسببان این حادثه شدند.

 

ارسال نظرات