۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۴۰۵

روسیه نسبت به اوکراین برتری نظامی دارد

روسیه نسبت به اوکراین برتری نظامی دارد
رئیس جمهور روسیه می‌گوید نیروهای ضد هوایی کشورش، ده‌ها سامانه تسلیحاتی اوکراینی را نابود کرده‌اند و «آنها را مانند آجیل خرد می‌کنند».

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به برتری نظامی کشورش در مقابل نیروهای مسلح رژیم کی‌یف، گفت ارتش روسیه تسلیحات اوکراینی را درهم می‌کوبند.

پوتین در گزیده‌ای کوتاهی که از مصاحبه تلویزیونی وی در شامگاه شنبه پخش شد، توضیح داد که نیروهای ضد هوایی روسیه، ده‌ها سامانه تسلیحاتی اوکراینی را نابود کرده‌اند و «آنها را مانند آجیل خرد می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین در پاسخ به سوالی در مورد تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا به اوکراین اظهار داشت که روسیه به راحتی با این موضوع کنار آمد و همین الان نیز ده‌ها سامانه را منهدم کرده است.

بر اساس این گزارش، اگرچه نوع دقیق سلاح‌هایی که پوتین از آنها سخن گفته مشخص نیست اما وزارت دفاع روسیه می‌گوید که هم هواپیماها و هم موشک‌های مورد استفاده اوکراین را منهدم کرده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود از ابتدای آغاز جنگ تاکنون بیش از ۳ هزار تانک، حدود ۱۸۰ جنگنده و بیش از هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده است. 

به گزارش فارس، روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیر نظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

ارسال نظرات