۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۱۱۵۹۶
نماینده مجلس:

عادلانه‌سازی یارانه‌ها منجر به کاهش چشمگیر نقدینگی و قاچاق می‌شود

عادلانه‌سازی یارانه‌ها منجر به کاهش چشمگیر نقدینگی و قاچاق می‌شود
حجت الاسلام جلالی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر اصلاح سیاست ارز ترجیحی گفت: اجرای این سیاست منجر به کاهش نقدینگی و رفع کسری بودجه و کاهش چشمگیر قاچاق می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تخصیص ارز ترجیحی که در دولت روحانی اجرایی شد سیاست ناموفقی بود چون باعث افزایش تورم و افزایش نقدینگی موجود در کشور شد.

وی افزود: وقتی تورم و نقدینگی در کشور افزایش پیدا می کند پولدارها پولدارتر می‌شوند و فقرا فقیرتر که با اجرا و استمرار این سیاست مردم مخصوصاً مردم طبقات پایین خیلی متضرر شدند و زندگی برای آنها بسیار دشوار شد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم تصمیم شجاعانه‌ای برای اصلاح سیاست ارز ترجیحی گرفت و مقرر شد مابه التفاوت مبلغ ارز ترجیحی و ارز بازار آزاد که تا کنون به واردکننده و تولید کننده پرداخت می‌شد به انتهای زنجیره یعنی مردم پرداخت شود.

وی گفت: ارز ترجیحی در این چند سال انحرافات خیلی زیادی پیدا کرده بود و صرف واردات کالاهای اساسی از کشورهای خارجی نمی‌شد اما اگر سیاست عادلانه سازی یارانه‌ به خوبی اجرایی شود قطعا تورم و نقدینگی کاهش پیدا می‌کند و به سمت رفع کسری بودجه و کاهش قاچاق کالاهای اساسی می‌رویم ضمن اینکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای هم برای رفع تبعیض اجتماعی صورت گرفته است.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: با سیاست اصلاح ارز ترجیحی به 2 هدف بزرگ پایداری و ثبات اقتصادی و عدالت اقتصادی حرکت کرده و به این وسیله دهک‌های پایین جامعه همانند دهک‌های بالایی جامعه از اصلاح یارانه‌ها برخوردار می شوند.

ارسال نظرات