۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۱۸۱۲

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اهانت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اهانت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد
علی القره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر لزوم مقابله با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در پی اهانت ناوین کومار جیندال، سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت مقدس نبی اکرم اسلام(ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از برکناری وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، علی القره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در تجمع شماری از علما مقابل کنسولگری هند در استانبول، بر لزوم مقابله با اقداماتی چوند اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) تاکید کرد و اختصاص دادن خطبه‌های نماز جمعه به یادآوری سیره پیامبر اسلام (ص) و اعمال و اخلاق حسنه ایشان را خواستار شد.

پس از توئیت ناوین کومار جیندال و اسائه ادب به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت ناریندا مودی، نخست‌وزیر این کشور دانستند.

پیش از این نیز، جمهوری اسلامی ایران، قطر، عربستان سعودی، کویت، سازمان همکاری اسلامی، پاکستان و یمن توهین مقام مسئول حزب حاکم هند به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرده بودند./۹۸۸/

ارسال نظرات