۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۱۲۰۰۰
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قرائت های نادرست از مبانی اسلام وحدت مسلمین را به خطر انداخته است

قرائت های نادرست از مبانی اسلام وحدت مسلمین را به خطر انداخته است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اهمیت وحدت جهان اسلام گفت: قرائت های نادرست از مبانی اسلام وحدت مسلمین را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از اساتید و مدیران حوزوی کرمانشاه که با موضوع وحدت جهان اسلام و راه های رسیدن به امت واحده برگزار شد، عنوان کرد: مشترکات بین مذاهب اسلامی به حدی زیاد است که برای انسان منطقی و اهل بصیرت دودستگی در این شریعت آسمانی محلی از اعراب ندارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: با این حال باید اذعان کرد از همان صدر اسلام دسته بندی های مذهبی در بین مسلمین توسط افراد منافق پایه گذاری شد که امروز شاهد این گروه ها و نحله های منحرف در جهان اسلام هستیم.

این عالم کرمانشاهی در ادامه سخنان خود گفت: قرائت های نادرست و غیرواقعی از اصول و ارکان دین مبین اسلام امروز باعث شده است که خواسته رسول اکرم(ص) یعنی وحدت برادران دینی به خطر بیفتد، بنابراین هرکسی که در جهان اسلام به دنبال پررنگ کردن اختلاف عقیده مسلمین باشد، خود منافق و دین ستیز است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توهین به مقدسات مذاهب اسلامی امری نکوهیده و به دور از دیانت است، تاکید کرد: همگی خوب به یاد داریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان در جمع مردم این استان فرمودند که توهین به اعتقادات مذاهب شرعا حرام است.

امام جمعه موقت کرمانشاه یادآور شد: این کلام معظم له که همان بیان و فرمایش دین مقدس اسلام است نشان می دهد که نگاه اسلام نگاهی وحدت محور است.

وی بیان داشت: با این حال شاهدیم که برخی از افراد به ویژه جوانان از روی نادانی و بعضا کنجکاوی به سوی فرقه های ضاله و منحرف در اسلام گرایش پیدا می کنند همان فرقه هایی که ساخته دست استکبار و استعمار پیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: امروز علما و روحانیون دینی در مقابل هدایت نسل جوان و حفظ آنان در برابر این فرقه ها و جریانات منحط به نوعی مسؤول هستند و وظیفه دارند که دین مبین و راستین اسلام را تبیین و تشریح کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه دینداری واقعی تنها با بصیرت می تواند محقق شود، گفت: دینداری بدون بصیرت و بینش، دینداری به سبک و سیاق خوارج است، کسی که خود را مسلمان می داند باید اسلام را به خوبی بشناسد، درک کند و به اعمال و دستورات آن عمل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان کرد: بنابراین همه مسلمین چه شیعه و چه سنی در قبال همدیگر مسؤولیت داریم، امروز جهان کفر علیه مسلمین یک جبهه واحد و بزرگ تشکیل داده است که برایش سنی و شیعه معنایی ندارد و با کل جهان اسلام سر ستیز دارند./1400/

ارسال نظرات