۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۱۲۰۲۰
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد؛

شکایت رسمی از دست اندرکاران فیلم موهن عنکبوت مقدس

شکایت رسمی از دست اندرکاران فیلم موهن عنکبوت مقدس
خراسان رضوی - دکتر عبدلیان پور از تنظیم شکوائیه علیه دست اندرکاران فیلم موهن عنکبوت مقدس در دادگاه کیفری تهران توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در سالن جلسات دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حضور معاون فرهنگی و تنی چند از استادان گروه حقوق این نهاد علمی از واکنش و صدور بیانیه شدید اللحن از سوی مرکز وکلا در همان روزهای نخست خبر داد.

دکتر عبدلیان پور بیان داشت: شکایت از دست اندرکاران فیلم موهن عنکبوت مقدس با تقدیم شکوائیه صورت گرفته است و تیم حقوقی پیگیر شکایت تا حصول نتیجه خواهد بود. بر این اساس از امروز با همکاری گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی از این مکان علمی و مقدس این شکایت را اعلام رسانه ای می کنیم.

وی افزود: بعد از اینکه در فضای مجازی اخباری نسبت به کار زشت ، سخیف و غير انسانی عنکبوت مقدس پخش شد همان روز مرکز وکلا بیانیه ای صادر کرد و ضمن محکومیت این موضوع به عنوان مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ قضائیه که متعهد و موظف شده از باب احیاوپیگیری حقوق عامه‌ براساس تکلیف قانونگذار به موجب ماده 187 برنامه سوم توسعه ورود کند.

وی ادامه داد: بر این اساس با یک بیانیه شدیداللحن اعتراض و اعلام کردیم افرادی که دست اندرکار این موضوع بودند را به پای میز محاکمه خواهیم کشاند و از قوه قضائیه هم تقاضاداریم به احسن وجه و با شدت این افراد را تعقیب،محاکمه ومحکوم نمایدتا دیگر کسی به فکر توهین به ائمه اطهار خاصه علی بن موسی الرضا علیه السلام که ولی نعمت ما هستندنباشد.

عبدلیان پوردرادامه بیان داشت: وکلای بسیجی و متعهد در یک حرکت هماهنگ شکوائیه ای تنظیم و در محکمه قضائی طرح دعوی کردند.

وی افزود: برخود لازم دانستیم این حرکت در ایام میلاد با برکت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و از کنار مضجع شریف ایشان در این مکان علمی فرهنگی، با همکاری گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی رسانه ای شود.

دکتر عبدلیان پور ادامه داد: امیدواریم کسانی که در تهیه و تولید این فیلم فعالیت داشتند تنبیه و مجازت شوند تا درس عبرتی برای دیگران شود که مبادا به اعتقادات و دین مردم اهانت کنند.

بخشی از متن شکوائیه خطاب به دادگاه کیفری 2 تهران از قرار زیر است:

به عنوان نمایندگان قانونی مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه:

با تدقیق در مفاد نمایندگی به شرح پیوست و با لحاظ اقدامات صورت گرفته به شرح مرقوم در فیلم عنکبوت مقدس به استحضار عالیقدر می رساند:

همانگونه که مستحضر هستید افرادي با هویت مورد توصیف در فوق ، تحت عنوان مشتکی عنهم با تهیه سناریوي غیر اخلاقی و کتابت قصد مبتذل خود در ملاء عام و تهیه فیلم به عنوان عنکبوت مقدس (Spider Holy ) که فی الواقع فیلمی در ژانر درام دلهره آور و جنایت واقعی با نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی( محصول سال 2022 ) و ایجاد فضا سازي در فیلم در محتواهاي غیر انسانی و غیر اخلاقی و بدون رعایت شان و آنچه منزلت اجتماعی و انسانی ادیان مختلف و مورد حمایت حقوق عامه است ، مبادرت به توهین به مقدسات و تلاش براي از بین بردن ارزش هاي معنوي و توهین به ساحت مقدس امام همام ( امام رضا علیه السلام ) نموده که بذل عنایت دادگاه محترم به فحواي مکتوبات در باب نویسندگی در فیلم مورد توصیف و اقدامات صورت گرفته از سوي ایشان در تهیه فیلم و انتشار آن و پافشاري بر اقدامات خود به عنوان اقدام مثمر و بحق و النهایه ایجاد دغدغه ذهنی براي جامعه مسلمانان با شرایط حادث اکنون، مورد استدعاست.

بناء علیهذا، با عنایت به مراتب فوق و همچنین امعان نظر مقنن در مفاد ماده 513 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 و مفاد و منطوق نظر مقنن در مواد 6 _26 _27 قانون مطبوعات مصوب 04/10/1379 درخواست صدور دستور مبنی بر رسیدگی عاجل، جهت تهیه و ضبط دلایل مورد نظر و عنداللزوم استماع شهادت شهود و بررسی میدانی فیلم مورد اشاره و النهایه صدور حکم مبنی بر محکومیت ایشان به اتهام سابُّ النَّبی و توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب با تدقیق در شرایط مورد توصیف ، مورد استدعاست.

در این جلسه حجت الاسلام دکتر موسوی فر، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی وعضو گروه حقوق این نهاد علمی ضمن ابراز نفرت از توهین به مقدسات به ویژه ساحت قدسی امام رضاعلیه السلام، نسبت به کمرنگ شدن برخی از مظاهر دینداری هشدار داد و خواستار توجه مسولان امر به این موضوع شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات